Gå til innhold

Gravid og fått dårlig syn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg er gravid 3 måned, og sliter med at jeg har fått dårligere syn enn til vanlig , tåkesyn og ser ikke bra på avstand, var på kontroll for noen år siden fikk da vite jeg kommer aldri til å ha problemer med å se på distans. Men nå klarer jeg ikke lese på lang avstand osv... Bekymret.. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være noe med at hormonene endrer viskositeten på tårevæska, den får mer partikler og blir ikke like klar og tynn. Jeg har ikke kunnet bruke linser i det hele tatt gjennom svangerskapene og har i perioder opplevd at det er tåkete å se. Dette kan forresten også skje under amming, jeg syns det var enda mer uttalt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at hormonene i svangerskapet endrer synet til så mye som en av fire gravide. Jeg ble mer nærsynt av mitt første svangerskap og mindre av mitt andre. Ofte går det tilbake til det normale etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å få dårligere syn når man er gravid. Det er hormonene som gjør det.

Jeg har så dårlig mørkesyn når jeg er gravid at jeg helst unngår å kjøre bil når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dårligere og dårligere syn for hvert barn jeg har fått, hehe. Har to barn, å ser hvis jeg skal se hva det står på ett veiskillt, så ser jeg ikke hva det står før jeg er rett under det..... Har briller og linser, men brillene blir jeg kvalm av, da jeg ikke klarer å vende meg til dem, å linser er så upraktisk når jeg sover noen lurer på dagen pga. liten baby..

 

Mitt syn har ikke blitt tilbake til normalen hvertfal... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også at det ikke forandret seg igjen etter fødsel/amming, men det er visstnok så mange som halvparten som skal få tilbake sitt vanlige syn ...får håpe for HI at hun er heldigere enn oss :-D

 

Jeg har tenkt å korrigere synet når jeg er sikker på at jeg er helt ferdig med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør kjøpe sånne linser som man kan sove med i 30 døgn!! De er mye bedre på, tørrer ikke ut øynene og bare å dryppe de med engang man våkner - så slipper du å styre med linser/briller hver gang baby våkner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt, enhver optiker vil fortelle deg det samme. Som regel stabiliserer det seg en stund etter fødselen.

 

Jeg er nærsynt, men under graviditeten klarte jeg ikke å lese ting på nært hold med brillene på. Måtte holde det jeg skulle lese laangt unna, eller ta av meg brillene :) Det gikk over kort tid etter at babyen ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...