Gå til innhold

Hvorfor får jeg sånn flimring/uklart syn? Er det ammingen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får sånn rart syn noen morgener jeg våkner opp. Kjenner først at jeg ikke kan fokusere, så går det over til irriterende og skremmende flimring i øyekroken...så sprer det seg over hele øyet (det er på begge øynene, men føles som om det bare er på det ene, om dere skjønner) Tilslutt, føles det ut som om jeg ser igjennom et glass, og jeg sliter med å se hvor jeg går. Etter 10-20 minutter, forsvinner det. Er dette noe med amming og hormoner å gjøre, eller er det noe annet? Fikk slik med førstemann også, det første året, og så forsvant det helt til jeg fikk andremann for 3 uker siden. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til legen:)

Det kan være noe så enkelt som lite blod til hodet. Blodtrykksfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om min migrene. Det er migrene med aura(auraen er den synsforstyrrelsen). Jeg fikk migrene første gang rett etter siste fødsel, og det var visst utløst av fødselen, sa legen.

 

Jeg hadde en lang periode bare den flimringen, oftest uten hodepinen. Og den varte som du sier i 10-20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det når jeg var gravid, og leste her inne det var flere som hadde det. Ja, mest sannsynlig blodtrykksfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det slik etter fødselen, men vet ikke hvorfor. Spurte legen min på 6uker kontrollen, men hun snakket det borte. Kunne være så mangt og det var vanskelig å si sa hun.. Nå 3 måneder etter fødselen er det plutselig borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...