Gå til innhold

Den ultimate fødestillingen?? Hva er deres erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette selvsagt er helt individuelt, men hvordan har dere født?? Sist fødte jeg halvt sittende sist, og tror dette gjorde at det tok litt lengre tid enn nødvendig. Men å stå over prekestol var ikke behagelig, og da ble det senga... Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde mye forskjellig, bl.a. å henge over en saccosekk, men beste var rett og slett halvsittende i sengen med bena opp. Hadde ikke forventet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første da satt jeg på huk i senga. Det kjentes ikke helt riktig ut for meg, men det var nå sånn jeg satt og jordmora var ikke interessert i å la meg skifte stilling. Barnet kom nå ut i hvert fall :)

 

Min andre fødte jeg stående på kne mens jeg holdt meg i badekarkanten. Det gikk superraskt for jeg hadde kraftige pressrier som kom tett ... men egentlig hadde jeg nok foretrukket prekestol om jeg hadde hatt det i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde alle mulige stillinger, men "fallt" hele tiden tilbake på halvsittende i badekaret.. I siste svangerskapet fikk jeg liksom for meg at jeg VILLE føde stånde på knærne for å så lene meg over badekaret for eks, men det prøvde jeg under pressriene, å det var gruusomt da jeg får veldige smerter i ryggen under fødsel. Da var det godt at ryggen var nedi vannet.

 

Følte jeg hadde kontroll når jeg halvsatt, noe jeg ikke følte jeg hadde når jeg sto på knærna for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvt liggende og skrevende i senga uten bøyler. Var så fornøyd at jeg valgte det på nr. 2 også:)

Helst med medhjelpere som presser bena opp mot lårene, lett å presse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stående. Syns det blir litt vel mye å ligge på rygg og skreve en halvtime/time.. Ikke så keen på å vis alt hele tiden.. Da var det mye bedre å stå og ha på sykehusskjorten som dekket det meste helt til ungen sto med hodet i åpningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et ønske om å stå. Sist (førstemann) lå jeg halvsittende i fødesenga med sånne stativ til bena, for å få spenn tak.. Funka greit d altså. Men har lyst til å stå denne gang,, . Men av erfaring fra sist så var jeg ikke i stand til noe annet enn å ligge der jeg var. Jeg var overhodet ikke flyttbar. Klarte ikke få frem en lyd en gang for d var så vondt.

Hvordan fant dere "stående" styrke til å stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.26 her.

Fant vel egentlig ingen styrke, men ble tvunget av jordmor. Hun og samboeren min dro meg opp av sengen og hang meg over prekestolen :P

Hadde lite effektive rier så åpningsfasen tok over ett døgn, var derfor rimelig sliten når pressriene startet. Men det hjalp veldig å stå! Prøvde først å ligge i sengen, men skjedde fint lite da.

Hadde epidural så føttene mine kjentes litt "døde" ut, men gikk greit så lenge jeg hang i prekestolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg gi beskjed på forhånd om at de må prøve å dra meg opp å henge meg over prekestolen dersom jeg ikke klarer det selv .)

(13.52).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...