Gå til innhold

Hvor mye prater/pratet deres barn når de var ca. 19-20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det to-tre ord som blir brukt hver dag. Kan høre et ord til en gang i blandt, men er ikke sikker på om det er noe hun bare babler eller om hun faktisk sier det bevisst. Har også et ord til hun sier ytterst skjeldent...

Hun kommuniserer via kroppspråk og sutring, noe som begynner å bli utrolig plagsomt da det ikke alltid er så lett og forstå.

Prøver å lese i pekebøker/billedbøker med henne, men hun har aldri tid og vil bare leke.

Hun har alltid vært flink motorisk da, men når jeg ser andre på hennes alder prate med foreldrene sine, så tar jeg meg selv i å ønske at jeg kunne kommunisere så godt med mitt barn. Nå har jo aldri helsesøster sagt noe på dette ved kontroller, så det kan jo hende jeg bare henger meg alt for mye opp i det? Hjelper jo ikke akkurat at jeg henger på diverse forum der stolte mammaer skryter av ettåringene sine som kan snakke setninger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsta her er født i august, så hun er vel ca 19 mnd nå. Hun har kommet seg veldig den siste mnd, syns det løsna like før hun ble 1,5 år. Hun har mange ord nå, flere for hver dag. "Setningene" er som regel på to ord, noen få ganger på tre ord. Men jeg oppfatter henne som litt papegøye også da, det er ikke alt hun skjønner for å si det sånn. Men hvis vi ber henne om å si et ord (f. eks "apekatt") så gjør hun det. I morges overrasket hun meg veldig, da tok hun tak i kjolen sin (se min kjole!) og sa "fiiin!" mens hun gliste fornøyd. Men uansett hva mitt og andres barn gjør og sier, så trenger du ikke henge deg opp i det. Alle lærer da å snakke til slutt! Om det skjer ved 1,5 års alder eller når de passerer 2,5 er da ikke så viktig. Jeg vil tro at hun kommuniserer greit med dere, selv om hun ikke har så mange ord? Høres ut som du har en helt normal frøken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...