Gå til innhold

Jeg føler at jenta mi ikke har det bra i barnehagen lenger. Hva kan man egentlig forvente av barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 20mnd som har forandra seg de siste 2 mnd. Kanskje dette er normal utvikling hos en på hennes alder, ikke vet jeg, men jeg syns det er så vanskelig.

Det hele begynte da det begynte en ny ansatt i barnehagen. Hun var veldig skeptisk og ville plutselig ikke være i barnehagen mer. Ble veldig klengete på de andre som jobber der. Hjemme har hun blitt veldig klengete på meg. Skal bæres hele tiden. Når jeg skal ordne meg i 5min om morgenen og lage middag er det et h.... for hun skal bæres og koses med hele tida. Tåler ikke at jeg ikke gir henne full oppmerksomhet hele tida. Begynner å gråte når jeg skal på do, og skal da sitte på fanget mitt. Hun sover urolig om natta og gråter mye når ikke jeg er til stede. Jeg gjør alt jeg kan for å kose så mye som mulig med henne.

Når jeg leverer henne i barnehagen, har hun begynt å gråte igjen. Klamrer seg fast til meg, så jeg må rive henne løs for å levere henne til de andre. Når jeg henter henne og spør hvordan det har gått i dag, sier de bare at det har gått litt opp og ned. Jeg har prøvd å snakke litt om hva vi kan gjøre for at hun skal få det bedre og bli trygg igjen, men får ikke noe ordentlig svar. Sier bare at det må gå seg til. Jeg syns det er vanskelig å måtte dra informasjon ut av de ansatte hele tida, for de sier ingenting med mindre jeg spør. Og jeg føler veldig at jeg maser.

De sier absolutt ingenting om hvordan dagen har vært eller hvordan hun har hatt det hvis ikke jeg spør. Og da er det bare korte svar å få. Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å spørre og mase så mye på andre. Men, det er barnet mitt det handler om. Hun kan ikke fortelle meg hvordan hun egentlig har det.

En annen ting er at hun nesten hver dag har falt ned fra noe og slått seg. Kommer med kul i panna. De sier hun klatrer overalt. Jeg skjønner jo at de ikke kan ha en ansatt på henne hele tida, men kan man ikke forvente at de passer litt mer på de minste, så de slipper å slå seg så ofte?

Jeg henter henne tidlig og leverer sent, har henne hjemme en dag i uka.

Syns dere jeg overreagerer, eller er dette grunn til å være litt lei seg og oppgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...