Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Synes jeg har hørt noen rykter om det fra før, men vil gjerne få det bekrefta her... Jeg har termin fredag den 15 juli, da jeg var på UL en torsdag så var jeg 19+2, forrige fredag så mente JM at jeg var 21+3... Så ettersom jeg da er +3 på fredager, er svangerskapslengden nå økt med 1 dag??
SuperMoM <3 Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Jupp. Et svangerskap er nå på 40+3. Ikke at jeg forstår helt hvorfor da,men.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Ja har lurt masse på det egentlig, for synes ikke det har stemt med når jeg skifter uker her inne etc....
Lene~mor til tre Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Ja det er vist den mest riktige måten å regne det på. Men første legen jeg var hos tok akkurat 40 uker, men min fastelge tok 40+2 og jordmor 40+3 hehe, jordmor reagerte på termindatoen min på fødselskortet å sa alle vet vvel at 40+3 er mest riktig og brukte regnemåte nå... hehe men ikke de to legene jeg har vært hos nei hehe men det skiller jo bare 3 dager fra første til siste uansett hehe
lykketreff:-) Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Det er visst på bakgrunn av forskning gjort ved St. Olavs Hospital at svangerskapslengden er forlenget med en dag til 40+3 eller 283 dager. Fastlegen min visste heller ikke dette.
yvve73 Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Både min lege og hun som tok ultralyden på sykehuset er "enige" om hvor langt jeg var på vei en gitt dato. Men, her på BIM skifter uka tre dager senere enn det legen/jordmor gjør. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg skifter uke på fredager. Her på BIM skiftes uka på mandagen etter...summen blir jo den samme da. For her går jo ukene kun til 40( ikke 40+3)
SuperMoM <3 Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Her på bim så går det til 40+2 og ikke 40. Jeg bytter uker mandagen,mens bim bytter uke på tirsdager. Så jeg satte frem termindatoen en dag sånn at jeg kan lese om uken jeg er i,den dagen jeg er i den uka Blir en dag for kort,men det plusser jeg bare på ^^,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå