Gå til innhold

Man kan få bukplastikk etc på statens regning men hva med behandling av arr i ansiktet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med mye arr i ansiktet etter kviser og har brukt titalls tusen av kroner for å bli bedre. Dette hemmer meg og jeg tenker på det hver eneste dag. Viser meg ikke ute uten sminke og liker meg ikke ute i dagslys med andre for da syns gropene enda mer.. På jobb sitter jeg uten lyset på over pulten så ansiktet ikke skal synes så mye..

Men dette er ikke noe statlig helsetjenester vil hjelpe med selv om det skaper store hemminger og psykiske problemer.

Men hvorfor hjelper man de som har fått ødelagt mage etter graviditet f eks? Har også hørt om de som har fått innvilget silikon pupper pga helt flate bryster.. Ikke misforstå, syns det er på sin plass og ønsket at man skal få hjelp for det som plager mennesker ekstremt men føler at noen av oss blir glemt...

 

Noen som har blitt bedre av dype arr i ansiktet og hva gjorde dere i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må alltid ligge en medisinsk grunn til grunnlag for å kunne få dekket slike ting av staten. Når det gjelder bukplastikk er det ikke nok at man synes det er "ubehagelig, stygt eller flaut" eller at man sliter psykisk pga magen.. Man må ha et visst antall cm heng og man MÅ i tillegg ha FYSISKE plager som sopp og sår i hudfold under "henget".. Og man må være slank og ha en viss BMI.. Det er veldig sjelden noen får silikonbryster dekket, det er i de få tilfellene der man overhodet ikke har noe bryster eller "feil" i utviklingen og begrunnelsen blir også da fysiske medisinske problemer.. Brystreduksjon kan man få dekket men da også på bakgrunn av fysiske plager som smerter i nakke/rygg pga vekten av brystene..

At man har ødelagt hud etter kviser gir ikke noen fysiske plager, man har derimot helt sikkert mye man sliter med psykisk.. Men det er ikke nok til å få dekket behandling, skulle alle som sliter psykisk med noe få dekket det ville helsevesenet ikke gjort noe annet enn å behandle disse.. SKjønner at det føles urettferdig men sånn er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...