Gå til innhold

Noen som har byttet barnehage pga. flytting når barnet har 1 år igjen i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det? Hvordan forberedte du barnet på bytte. Hvilke andre forberedelser gjorde dere for at barnet skulle ha en myk overgang?

 

Jeg har en litt engstelig gutt, dvs. litt forsiktig av seg. Men vi kommer til å flytte til sommeren pga jobbsituasjon til mannen min og fordi jeg mener det kan være lurt for gutten min å bo i miljøet et år før han begynner på skolen...men jeg er jammen ikke sikker heller.

 

Hører gjerne om andre har erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her

 

Det er barnehagen sønnen min går i nå som er så negative til å skifte barnehage når det er 1 år igjen. De sier det er sååå vanskelig for en 5 åring å komme inn i en etablert 5 årsgruppe i ny barnehage.

 

Jeg personlig mener det må være opp til barnehagen og personalet hvordan til tilrettelegger og jobber med miljøet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er mye lettere å bytte siste barnehageår enn å bytte når de skal begynne i første klasse. i barnehagen er det tettere oppfølging av voksne, mer organisert lek/aktiviteter, de ansatte kan bidra til integreringen sov. I skolegården er barna i stor grad overlatt til seg selv og må ordne opp i det sosiale på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet når det var 7.5 mnd igjen i bhg før skolestart. Dette gikk kjempefint, og vi valgte å gjøre det for å kunne komme inn i miljøet på det nye bostedet vårt. Guttungen skled rett inn, og skolestart har gått veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...