Gå til innhold

Muligens skolebytte... kom med deres for/mot argument!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror vi har funnet drømmehuset... er visning idag, så blir spennende å se.

Vi har to barn. Et barn i første klasse og en i barnehage som har igjen ett år der. Jenta som går i første klasse, er ei sosial og utadvent jente, men kan til tider være litt forsiktig.

Drømmehuset ligger i en annen skolekrets. Det er en ny, flott skole. Har hørt fra mange at alt er bare helt SUPERT der (men det er vel øyet som ser). Vi er i og for seg fornøyd med skolen her nå, men gammel, slitt, lite utstyr/aktiviteter til barna (i sfo-tiden) osv.

 

Kan dere komme med deres for/mot argument for et evt. skolebytte?

HVIS vi skal flytte ser jeg det slik at det må gjøres før minstemann begynner på skolen, værre å flytte/tilpasse to enn en?

Må også nevne at hun har gått i barnehage med 3 av jentene som går på den "nye" skolen, alle de går i samme klasse idag, så kanskje det er mulig å ønske at hun kommer i den klassen?

 

Nå er det mange tanker ute å går, men erfaringsmessig så går husene utrolig fort her, så en kan liksom ikke sitte på gjerdet å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannsynligvis ikke noe problem slik du beskriver det, mine byttet skole når den minste gikk i første og eldste i tredje, det var heller ikke noe problem ;) men enklere med en enn med to vil jeg tro ..

Lykke til på visning av drømmehuset ;) unger tilpasser seg vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Ja, vi tenker litt slik at det er kanskje like greit å gjøre det når hun er så "lita" enda.. sikkert værre å bytte skole når de blir gamlere, selv om jeg ser at det gikk helt fint med din som byttet i tredje.

 

Ja, unger har lett for å tilpasse seg, samtidig som hun er kjent med tre av jentene fra før!

 

Huff... jeg blir så usikker på dette, men først må vi ta visningen...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi er i litt samme situasjon, men skal flytte bort en periode pga. jobb i utlandet. Så vi kommer til å få en flytting tilbake også, vi.

 

Har hørt med mange om dette, og de fleste sier at dette går fint, spesielt når det er på de laveste trinnene. Tredje-fjerdeklasse og oppover, da bør man helst unngå det hvis man kan.

 

Jeg ville gått for det, ikke hver dag drømmehuset dukker opp, og hvis hun også har tre hun kjenner litt, så tror jeg det vil gå veldig fint.

 

Du kan jo høre med skolen om det er mulig å få henne i den klassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noe problem at hun må skifte skole, men tenk dere godt om slik at dere vet at det er dit dere vil.

 

Jeg byttet selv skole noen ganger for mye under oppveksten(far i forsvaret) og jeg er ihvertfall fast bestemt på at mine barn ikke skal bytte skole. Såklart har en ingen garantier for hva som skjer i fremtiden, men så langt det øar seg gjøre skal vi være her vi er til barna er store:)

 

Når det er sagt er det et stort pluss at hun har venner på den eventuelle nye skolen, og at hun bare går i 1.klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de som har svart er positive til bytte av skole, å det beroliger et mammahjerte veldig!!

Men selvfølgelig.... det blir veiing for og imot, hvis det viser seg at drømmehuset faktisk ER drømmehuset!

 

Skal gi dere oppdatering ikveld etter visning!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...