Gå til innhold

Et lite spørsmål om smavær :).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal fylle ut noen papirer i forbindelse med barnebidrag. Barnefar har inget samvær der han har barnet alene hjemme hos seg, men er mye på besøk her jeg bor.

 

På disse papirene, skal jeg kun fylle ut tiden barnefar har barnet alene og hjemme hos seg eller tels dette samværet han har når han er på besøk her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør skrive opp det han er hos dere også. Overnatter han?

 

Om han gjør det skriver du antall netter ca. Om ikke skriver du opp ca antall dagssamvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at den tiden han har samvær hos deg også skal telle siden det er tid han bruker sammen med barnet. I hvilket hus han gjør dette er egentlig irrelevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, irrelevant er det ikke.

Far får fradrag for den tiden har bruker med far og dette fordi han i disse dagene skal "påkoste" mat, strøm osv. Om han har barnet hjemme hos mor skal han ikke ha fratrekk for den tiden han har samvær.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og far har en god dialog synes jeg du burde snakke med han hva han synes.. det må vel legge med en kopi av en avtale dersom dere har samvær, enten det er mye eller lite.. man kan ikke bare skrive det som passer seg..

Personlig synes jeg han burde få fradrag for samvær de timene, det er kanskje et lite barn dere har og ikke overnatting enda..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...