Gå til innhold

Hvor i køen sto du da empatien ble utdelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk om det hadde vært mulig og ha en saklig KONSTRUKTIV diskusjon her inne.

Det er helt utrolig at voksene mødre være så urimelig som enkelte av dere viser dere å være.

Har dere virkelig ingen empatiske evner? Jeg velger å tro at dere har det, dere burde bare finne dem frem iblandt..

Bare om dere klarte å se litt mer helhetlig på ting, å ikke se alle ut fra hvordan dere selv er, vi er alle forskjellige med ulike utgangspunkt og erfaringer.

Er det så vanskelig å respektere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sto nok langt frem, regner med at de som er onde her inne er folk uten utdannelse som har rigide meninger.. De vet ikke bedre ..Stakkar, føler med dem alle..

Skrevet

Det var jo virkelig empatisk... Eller ikke...

Skrevet

Jeg stod nok omtrent midt i køen. Jeg er fullt istand til å vise medfølelse og sette meg inn i andres situasjon, men ett sted går faktisk grensen.

Jeg sliter med å vise empati der et menneske med viten og vilje har tråkket uti en salat hvor han eller hun var klar over mulig konsekvens av sin handling.

Skrevet

Interessant teori 8.12. Hvor er sammenhengen mellom utdanning og empati?

Skrevet

Jeg sto på plassen bak 08:24

Skrevet

Fordi mennesker med utdanning er i stand til å se at situasjoner kan være komplekse og sammensatte, samtidig har man masse etikk i utdanningen, spesielt for folk som jobber med mennesker. Tatt seg ut om sykepleiere, lærere og førskolelærere hadde hatt slike holdninger...

Kansje det var det man skulle starte med?? Hihi.. Hadde vært morsomt til mange foreldre da?? Not..

Mange foreldre burde kansje gjort som hun i aborttråden her??

Skrevet

Jeg sto nok langt framme.

Men har vanskelig med å vise empati med folk som med viten og vilje gjør ting de ikke burde og som ikke er villig til å ta konsekvensen av sine egne handlinger. Har heller ikke særlig empati med folk som er villig til å ta ansvar for seg selv, som forventer at alle andre skal ordne opp for dem og som ønsker ting i både pose og sekk uten å yte noe særlig selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...