Stina <3 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Er det noen av dere som jobber i ambulansen her og har vært gravid Hvor lenge kunne dere jobbe Vi prøver på ny baby og jeg lurer på hvor lenge jeg kan regne med å kunne jobbe Er det noen av dere som har klart å jobbe helt frem til termin Hvordan blir det med løfting og bæring med stor mage
TrueHæppiness Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Vil ikke anbefale deg å jobbe i amb så lenge du er gravid. Dere er bare to i bilen og må være 100% tilstede. Man vet jo aldri om man får en person på 150 kg på båren, kan ikke trekke seg fra jobben heller plutselig pga at løftet blir for tungt. Jeg tenkte som så, at om jeg må ut å hente en tung person som evt må bæres et stk. og ikke kan jobbe like fort som før, da er det på tide å sykemelde seg. Ville aldri risikere pasientens liv og helse pga at jeg ønsket å jobbe. Jeg vil selvfølgelig heller ikke risikere min egen eller barnets heller så det er sagt:)
Stina <3 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2011 Men hvor lenge jobbet du da Fikk du sykemelding med en gang Jeg tenker at de første mnd bør vel gå bra siden magen ikke er synlig
TrueHæppiness Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Jeg jobbet som vikar til jeg var omtrent 3-4 mnd. Men gikk aldri på jobb med god samvittighet. Jeg er student, så derfor måtte jeg ha en inntekt og valgte derfor den løsningen. Det jeg ikke var klar over var at jeg også kunne sykemelde meg som vikar. Hadde jeg visst det hadde jeg fårr sm tidligere. Tror nok at legen din har full forståelse om du ønsker å sykemelde deg. Kanksje du kan gå inn som 3dje mann på bilen om det er mulighet for det (usikker på slags forsikringsordning HF har), men da får du hverftfall være i jobb, men blir ikke regnet med. Husk på at selv om magen ikke er synlig, skal du passe deg for tunge løft. Som regel hjelper makker mer til, men blir ikke rettferdig det heller.. Lykke til!=))
røderoser Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 hei! Eg er sjøl ambulansearbeider og gravid. Slik vi har det i ambulansetjenesten der eg jobber, får eg ikkje jobbe meir enn til 12 svangerskapsuke. Det er grunnet alle risikoene som følger med yrket. Dersom ikkje jobben kan tilrettelegge arbeid for deg, f.eks. sette deg på kontor, undervisning evt. AMK, så har du rett på svagerskapspenger. Nå vett ikkje eg hvordan det er der du jobber, men vil råde deg til å ta kontakt med sjefen/stasjonsleder og spørre hvordan det er i ditt område. Dersom han/hun ikkje vet hvordan det fungerer så skal han/hun finne det ut for deg. Eg sjøl går sykemeldt grunnet andre ting enn graviditet, det for at eg skal få komme raskere til behandling. Eg har og funnet ut at dersom eg går sykemeldt så får eg alle tilleggene, helg, kveld/natt og utryning, alle de vil du ikkje få dersom du går på svangerskapspenger. Håper du finner ut av det Lykke til
Stina <3 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2011 Spørs om jeg får snakke litt med sjefen min når jeg har den positive testen Men jeg har jo sett at i mitt hf så har de jobbet til de har ganske store mager Men da gjerne med en lærling på bilen I de andre svangerskapene mine har jeg vært i god form hele tiden så jeg håper at jeg kan jobbe lengst mulig Tror jeg kommer til å kjede meg hvis jeg blir mye hjemme Bra at du nevnte dette med sykemeldingene Tilleggene er jo virkelig gode å ha Sitter ikke igjen med mye uten de Så da skal jeg passe på at legen sykemelder meg Det går hun sikkert med på når den tiden kommer
røderoser Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Det er ikkje lenge siden det blei tredd i kraft her hos oss det med at me må ut så tidlig, sikkert ikkje meir enn et par år, viss i det hele tatt så lenge. Så det er ganske nytt. Håper du får en posistiv test snart
TulleMor09&11 Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Vil bare si til dere som jobber innen ambulansefaget at dere jere ein fantastisk jobb
Stina <3 Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. mars 2011 Tusen takk TulleMor09 ! Jeg er veldig glad i jobben min og er stolt når jeg forteller hva jeg jobber med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå