Karoline's*mamma Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Kva meinast med knekt lesekode? Er dte når barnet kan lese alle ord, eller?
Mom2Two Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Jeg tenker at det er når barnet greier å dra sammen bokstavene, og lese ord som det ikke kjenner eller umulig kan ha sett før. Trenger ikke være perfekt uttale eller noe, så lenge de drar sammen bokstavene og leser ukjent tekst. Kanskje det finnes en offisiell definisjon, ikke vet jeg?
Karoline's*mamma Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Tusen takk. Var det eg og trudde, men virka ikkje som læraren var enig..
Tokatter_USA Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Inntil jeg fikk et barn i lære-å-lese-alderen selv, trodde jeg det var ganske enkelt, for jeg husker den dagen jeg lærte å lese. Jeg kunne bokstavene og sa dem høyt hver for seg, og en dag leste jeg: "O - M - O". Det gikk et lys opp for meg: "Omo!" Etter det kunne jeg lese. I alle fall er det sånn jeg husker det. Men datteren min kan dra sammen bokstaver og lese korte ord, men det virker ikke som om hun har "knekt lesekoden" for det. Jeg kan ikke si at hun kan lese ennå.
Turtelduen Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Stemmer det. Mn sønn leser og bokstavene. Men klarer ikke å sette sammen til ord. Og ikke er det noe jeg kan stresse med heller, kommer når det kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå