Gå til innhold

Barnet mitt skal til tannpleien i morgen, for første gang.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer egentlig første time? Er ikke hos tannlegen vi skal, men på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer ikke så mye, en rask titt for å se at alt ser bra ut og at de har fått de tennene de skal i forhold til alder. Vi må komme tilbake om 3 mnd fordi snuppa ikke har fått 2 års jekslene ennå. Også pusset de tennene der fordi hun får litt misfarging pga jerntilskudd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De teller stort sett bare tenner og ser over slik at det ikke er noen større avvik. En begynnelse for å få barnet trykk hos tannlege. Sært at dere ikke skal til en "ekte" tannlege/tannpleier, ettersom det jo er viktig å trene på å sitte i tannlegestolen, se utstyret osv. Men de har kanskje tannlegestol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er barnet ditt, anonym 22:47?

Barnet blir 18 mnd nå, trodde det var litt tidlig med tannpleien jeg. Menmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3,5 år. Var hos tannlegen da hun fylte 3 og skal snart tilbake. Her vi bor er det vanlig å gå første gang når de fyller 3. Er det noen spesiell grunn til at din skal så tidlig? Noen tenner som mangler eller noe annet?

 

hilsen 22.47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har fått 14 tenner, og 2 til på tur. Så kan ikke det mangler noen ifh til alder. Ble litt overrasket jeg og, da mannen min kom hjem med lappe om det etter han og barnet var på helsestasjonen på 18 mnd. kontroll.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...