Gå til innhold

Jeg vil stramme opp magen min, hvilken øvelser anbefaler dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zumba, og sitt-ups har fungert meget bra hos meg.....men har ikke forsøkt rockering da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange har god erfaring med rockering med vekter. Selv har jeg begynt med en vanlig lett rockering, da jeg er svak i musklene etter fødslen.

Å ta "planken" med en treningsball under leggen gjør at det blir vanskeligere å holde balansen, og dermed aktiverer du kjernemuskulaturen i større grad. Evt. At du dra ballen inn mot magen med beina. Meget effektivt. Det krever selvsagt at du har en ball.

 

 

 

Jeg vil anbefale deg å lese bloggen til treningslaila.blogg.no

Hun skriver mange gode treningstips til magen, hvis du ser på kategoriene på siden.

 

Eller søk på google. Mange gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. sit-ups: Antallet trenger ikke bety så mye, det handler mest om å gjøre det riktig og kjenne at det er tungt fra første sit-up.

Du kan ta 100 sit-ups uten å bli sliten, men det er mer effektivt å ta 20 sit-ups der du kjenner at det svir på slutten.

 

Jeg kjøpte et sit-ups apparat på g-sport (kanskje de har det på g-sport.no). Veldig effektivt. Det gjør sit-ups mye tyngre, men det er fordi apparatet gjør at du trener riktig, pluss at det avlaster nakken. Koster rundt 300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...