Gå til innhold

Fornøyd eller misfornøyd med minipillen cerazette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må begynne å tenke på prevensjon, men er så skeptisk til alt som har bare bittelitt hormoner i seg, da jeg har negativ erfaring med bruk av p-piller.

Har tenkt tanken på ladycomp, men kanskje jeg istedet skal våge cerazette? Siden gynekologen sa at det var uten østrogen, og hadde lite bivirkninger.

 

Få hør deres erfaringer. Positive og negative :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cerazette er drit! Blør heeeeele tiden... :( Skal til legen i morgen og skifte. Jeg kan ikke bruke østrogenbaserte p- piller grunnet eggstokk- kreft. Men vet ikke vhilke alternativer da har å tilby. Hva er ladycomp?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg var redd for. Blødde som pokker med p-pillene, selv om andre sa at de blødde mindre.

 

Ladycomp er en sak som måler tempen, og gir deg signal om du har eggløsning og hvor sikkert det er å ha sex. Du kan søke på google og les mer. Den koster noen tusenlapper,men har 20 års garanti. Ulempen er at man må bruke prevensjon eller motstå fra sex i de usikre periodene.

Det kan også ta en stund før den finner din syklus. Slik at de første månedene vil du ha mange usikre dager (rødt lys), mens etterhvert som du måler vil den bli mer presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte fint for meg i to måneder, deretter begynte jeg å blø... holdt på og blødde masse i nesten fem uker før jeg kutta ut Cerazette og da holdt blødningen opp etter et døgn.

 

Vurderer Ladycomp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde i 5 mnd'r, da gadd jeg ikke mer. Selvom man skal gi ny prevansjon 6 mnd før det virker skikkelig med syklus og slikt. Men jeg gadd altså ikke mere. Bruker Loette nå, men så har jeg ingen problemer med østrogen heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funket ikke på meg....jeg blr gravid.

Tåler også dårlig hormoner og har nå kobberspiral. kjempefornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...