Gå til innhold

Skryt av NAV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sendte inn søknad angående kontantstøtte den 28. februar og fikk svar i dag 7. mars om at søknaden var innvilget. Det tok altså 8 dager. Føler bare for å rose NAV litt, for her inne slenges det utrolig mye dritt om de til tider. Godt at noen instanser fungerer:)

 

Det er vel som på alle arbeidsplasser, det er de få sure sokkene som blir lagt merke til, mens alle de som gjør jobben sin blir glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TUUUSEN TAKK..

 

vet den ikke var til meg men jeg jobber i nav, jeg står på så siiiiiinnnnsykt masse vær dag og blir så lei meg over alt det negative.. mye ab grunnen til det negative er politisk styrt.. antall stillinger f.eks.. vi mister så masse stillinger hvert eneste år nå, så det er jo ikke tid til noenting..dårlig oppfølging av brukerene og null tid til opplæring som igjen selvsagt gir mye altfor dårlig info ut.. JEg personlig har fortsatt tror på nav og ser utrolig masse positivt med at vi ble slått sammen.. men det å skjære ned såååå masse på antall ansatte samtidig som det blir iverksatt masse nye systemer er veldig feilslått...

 

Håper jeg en dag igjen kan bli stolt av jobben min..

 

Jeg jobber kun med brukere under 23.

 

idag har jeg henta en i fengsel, i forkant har jeg funnet bolig til han og idag har vi vært å funnet prasisplass.

 

jeg fikk en akuttsak på en som var blitt kastet ut av foreldrene sine som jeg fikk bosatt i akuttbolig, i morgen har jeg fiksa plass på kurs til han så han blir selvhjulpen økonomisk snart

 

en fortvilet mor ringte, hun hadde en sønn som har droppa ut av vgs og nå liggi hjemme å spilt playstation siden oktober - han begynner i praksis på byggevarehandel i morga

 

og på slutten av dagen var jeg på IP-møte med en bruker som snart slipper ut fra psykiatrisk institusjon og planla veien videre for henne...

 

VI i nav gjør mye bra altså....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta en i fengsel?? Hadde ikke turt og skrive det her inne i så fall! Men for all del du mener du må ha skryt for alt du har utført i dag?? Er faen i med så mange komplette idioter som jobber i Nav, de burde hatt trekk i lønna når f.eks en ankesak fra trygderetten får positivt utfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva av det jeg har skrevet er taushetsbelagt, ingen vet hvor jeg bor, ingen navn er nevnt, ingenting kan spores til noe som helst, denne typen saker har vi hver eneste dag hele året, og det har de nok på alle navkontorene i heile Norge, var bare for å vise litt av alt vi driver med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempeflink jeg, du navdame ovenfor.

 

Sikkert mange fengselsfugler her på dib, og alt du skriver er sikkert lett gjenkjennelig fordi du både nevner navn og sted og alder etc. i innlegget ditt....

 

Stå på :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun som jobber i nav her har da ikke gjort noenting galt...

 

jeg er glad på HI sine vegne som har positive opplevelser med nav, men for oss som er langtidssyke og ikke bare trenger svar på en søknad er det dessverre få positive opplevelser med nav. Selv har jeg ingen. er kronisk syk og vært nav klient i 6 år. ironien er at jeg selv er sosialarbeider, dog ikke i NAV... Det finnes helt sikkert kompetente ildsjeler i NAV, men je ghar bare møtt inkompetente idioter som ikke kan jobben sin. Noen av de har vært hyggelige, men det hjelper lite når de ikke kan jobben sin eller bevisst gir deg feilopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen andre i NAV som vet om disse sakene ser at du skriver her,og skjønner da fort at du forteller ting som du egentlig ikke burde selv om du ikke nevener navn.Hva tror de da at du sier til venner og familie osv av feks navn ol?

Uansett,du har sikkert gjort en bra jobb,som mange andre gjør i sitt arbeid også.Stå på,flere som deg så blir det sikkert bedre på nav,for her bare roter de,og umulig og få hjelp til utfylling av papirer osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempesannsynlig, 21:43. Og kanskje slår lynet ned i driteren din i kveld akkurat når du sitter der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sitti 2 timer i tlf med NAV i dag fordi de ikke klarer å behandle den jæv!#¤)#¤ foreldrepengesøknaden min som jeg sendte inn i midten av Januar! Så herifra kommer det ikke noe skryt i det heletatt! De skjønner ikke at jeg har barnehageregninger å betale, eller huslån som skulle ha vært betalt for februar og mars. Nei, det driter de i.... Ikke mye imponert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:24, du er blåst du! Trygderetten foretar seg utrolig mye rart, og det får de kritikk for også. Tror ikke du har skjønt at NAV-ansatte følger regler som er satt av politikerne. Da skal ikke en ansatt straffes fordi han har fulgt reglene, men Trygderetten tolker regelverket på en annen måte!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ringes det titt og ofte,uten tilbakeringing,eller svar på noe som helst,ikke hjelp til utfylling(de vet ikke hvirdan jeg skal fylle ut ting og dette skjer omtrent HVER gang uansett hva skjema jeg skal ha hjelp til),og når jeg leverer søknader osv så roter de det vekk,gang på gang på gang...Så lite skryt herfra skal jeg si deg.men du er sikkert flink i din jobb fordet.tar ikke alle under samme kam,.Er nok noen dyktige folk og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om alle de som skriver dritt om nav forstår at de graver sin egen grav. for hvem vil utdanne seg til å jobbe på et sted som folk hater uansett hva du som person gjør? hvordan skal vi da få kompetente folk til og forbli og begyne i disse jobbene?

 

nav har aldri gjort noe dårlig med mot meg de 5 årene jeg har hatt noe med de å gjøre og jeg kan takke dem og systemet for at jeg i dag har utdannelse og en jobb med en lønn jeg kan leve av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ventet på svar på en enkel søknad fra NAV i snart 5 måneder, så det er ikke kun dere som ofte har kontakt med NAV som får drittbehandling.

Fikk brev at søknaden var motatt og skulle behandles innen en viss dato, den datoen var i februar. Hva gjør man når de ikke holder sine egne frister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke NAV sin feil at du ikke klarte å sende inn søknaden tids nok???

Tror ikke du kan forvente at en foreldrepengesøknad behandles med en gang du leverer den inn. Hvis du var så avhengig av penger i februar, burde du ha levert søknaden tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender du ikke en skriftlig klage til nav da, 2157, i stedet for å slenge dritt (du med andre) på et nettforum??

 

Synes det er litt trist jeg, en tråd som sterter med sårt tiltrengt skryt til de stakkars J.----- på nav, ender alltid med surmaga dib- kjerringer som skal inn å kommentere.

 

Og alle dere som er så misfornøyde: Hvorfor klager ikke dere skriftlig til nav i stedet for å klage å bære dere her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og snakk med NAV på hovednr til alle navfolka,de er ofte veldig flink og behjelpelig i forhold til selve stedene,og de vet ofte mye mer og du får ofte svar på det du lurer på der og.

Og de skriver ned at du har snakket med de så du ved en senere anleding kan henvise til det,i motsetning til de som ikke skriver ned/følger deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sikkert derfor det er så lang saksbehandlingstid. Fordi de ansatte rett og slett ikke forstår at folk har regninger som må betales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått pengene til tiden, hadde det gått bra i februar. Det har nå gått 2 mnd siden jeg leverte søknaden og ser fremdeles ut som det kan ta en god uke, kanskje 2, til før jeg ser noe til pengene. Det er max 6 ukers behandlingstid, så jeg hadde fint kunnet betalt regningene mine om NAV hadde klart jobben sin! Og bare for å si det, så forventet jeg ikke penger inn på konto dagen etter at jeg leverte søknaden, men de burde jo klare å behandle søknaden innen 6 uker som de sier er maxgrensen. Å la folk gå 2.5 mnd uten penger,er drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fr spør ti alvor,mange flinke folk i nav,men også mange som ikke kan en dritt verken om det ene eller andre.Men sånn er det jo uansett hvor man jobber,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxgrensen avhenger jo av at de har fått all informasjon tidsnok. De skal ikke bare ha din søknad, men også skjema fra arbeidsgiver med inntektsopplysninger. dersom inntekten din avviker eller du har varierende inntekt, flere arbeidsgiver osv, er det mye mer som skal vurderes, og ting kan derfor ta tid.

 

Dessuten er det jo ikke de NAV ansatte som setter behandlingstiden. Det hjelper dessverre ikke at politikere og byråkrater bestemmer hva som er akseptabel saksbehandlingstid dersom søknadsbunkene er større enn arbeidskraften kontoret har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan rettferdigjøre det så mye du vil, men når jeg får beskjed om at det max tar 6 uker, så forholder jeg meg til det. Nå har det gått 8 uker og den er fremdeles ikke klar. Jeg leverte selv inntekt og skatteopplysninger fra løningskontoret sammen med søknaden min, så de har fått alle papirene de skal ha til tiden. Hva mener NAV man skal gjøre uten penger, med to barn, hus, bil, barnehage + alle mnd regninger? Og ingen kan svare på noenting når jeg ringer? De skulle ringe meg opp når de hadde funnet ut hvordan ståa var med søknaden min, men de ringte aldri tilbake....Intet nytt under solen...Fremdeles ikke imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...