Gå til innhold

Har dere sendt inn alle papirer?


Fica

Anbefalte innlegg

Har dere sendt inn søknad på foreldrepenger og permisjonssøknaden enda? er vel på tide å få de avgårde vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sendt inn noen papirer ennå, men tenker stadig tanken. Får vel printe ut papirene så snart som mulig. Vet du om det en noen papirer arbeidsgiver må skirve under på? Og må en legge ved kopi av termindato?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknaden skal sendes inn i uke 26 tror jeg. jeg sendte min inn i uke 28 eller noe. jeg måtet vente på den siste lønnslippen, så jeg ventet litt... :)

 

Arbeidsgiver må skrive inder på inntektsgrunnlaget ditt hvis de skal betale permisjonsengene dine istedenfor NAV.

 

Du finner alt dette på nav.no.

 

:) Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lege eller jordmor må skrive ut en bekreftelse på terminen og signere den. Den må sendes med..

 

Papirene kan sendes inn fom uke 26.. når dere sender inn velger dere jo selv. Men det kan være opp til 3 mnd behandlingstid.. men man får jo etterbetalt da hvis de ikke rekker å gjøre noe før permisjonsstart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også inntil 3 mnd behandlingstid, så jeg sendte inn papirene så fort som mulig (etter uke 26 ) Vet det er mange som ikke har fått pengene på tiden, og det er jo ikke noe særlig da, selv om man får etterbetalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhr, hater sånne skjemaer! Fikk bekreftelse på termin fra jordmor i dag, så må bare sette i gang og få sendt det inn. Synes det er så vanskelig å planlegge og se for seg hva som blir greit i permisjonen! Men er nok lurt å få sendt det unna, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det sendt, og fikk besked om at det var i seneste laget, akkurat to mnd før permisjonsstart. Men her var det to mnd behandlingstid. Varierer vel etter sted. Men husk at permisjonen senest kan starte 3 uker før termin og man bør ha sendt papirene 2 mnd før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og har fortsatt ikke sendt inn noen papirer.. Er så sinna på NAV at jeg bare har utsatt hele driten.. Har masse spm jeg ikke finner svar på på nett, men de nekter meg hjelp til å fylle ut papirene.. Arb. kontraktar mi går ut midt i permisjonen og har masse spm rundt ferie.. Vi har tenkt at sammboern skal ta ut pappaperm i ferien min og dette må jo bestemmes før vi sender papirene. Problemet er at det er lovbestemt 4 uker + 1 dag ferie, men tariff avtalen der jeg jobber er på fem uker.. Så er det ingen som klarer å svare på hva jeg har rett til osv.. Blir bare sliten av å tenke på det, men må vel snart bare sende noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter også med ubesvarte spørsmål. Nav er helt håpløst å fårstå seg på og i det hele tatt å forholde seg til. det er vanskelig å legge planer nå på hvordan man vil gjøre det og når permisjonen skal starte. vi vet jo ikke når vi føder! det kan være alt fra 3 uker før til 3 uker etter termindato. jeg antar at man kan endre på planene i ettertid men da kan man banne på at du må ta hele papirmølla på nytt. det er så tungvindt alt sammen! blir sliten bare av å tenke på det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...