Gå til innhold

Hvor billig kan man pusse opp et bad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nye vegger, nytt gulvbelegg, nytt tak.

Hvor billig har dere fått til dette? Evnt hvor billig har venner/bekjente fått til dette? Ikke ta med håndtverkere, det er matrialer jeg tenker på. Badet er ca 12 kvM ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt nytt foruten murgulv med varmekabler. Ca 5 kv. Var vår egen rørlegger, betalte bare for elektriker (3000). Brukte opp igjen do og varmtvannstank. Kjøpte det vi kunne på Ikea og billig dusjhjørne. Ikke rør i rør, det koster jo litt bare det og er vel standard i dag..

Likevel 45 000 kr.:P

Skrevet

flis da eller???

HI

Skrevet

Nei, våtromsplater vegg og belegg på golvet.

Skrevet

Vi kjøpte innredning på trendshopper.no og det var veldig billig og vi er fornøyd

Betalte 12.000 for dobbel vask, og 2 høyskap

Skrevet

Oi er det så dyrt med bad..=/ Vi skal også pusse opp badet. Rive det lille som er nå for det skal bli walk in closet og bygge bad på rommet ved siden av. Der må det byttes ut vindu i mindre, og fore veggen osv. I tillegg til at jeg vil ha fliser, fin dysj og hjørnebadekar..da må vi vel opp i 200 000 da..=/ Har en samboer som er tømmermann da, og rørlegger i familien men hadde egntlig ikke tenkt mer enn 100 000 eller noe på bad..

Skrevet

Gjennomsnittlig pris på et bad i norge i dag er 150 000,-

Prisen har fra 2010 gått opp med 20%, etter at det ble søknadspliktig tiltak. Man må søke kommunen for å få pusse opp, det koster 8500,-

Så må alle håndtverkerene levere tegninger og planer, og så må de skrive ansvarspapirer, samt at de skal ha inn en kontrollør, og det er kunden som betaler for prisen.

Om du ikke er tilknyttet offentlig nett, må du belage deg på å instalere et minirenseanlegg i tilllegg, da kommunene med denne ordningen forsøker å bli kvitt alle de gamle kloakk dele anleggene.

Skrevet

bare husk at det må våtromssertifiseres ellers kan det bli trøbbel om det skulle skle noe og forsikringssak

Skrevet

ja, du må nok opp i 150-200 tusen 18:14. Men igjen, da får du et meget pent bad da ;)

Vi skal ikke legge flis, liger ikke fugene siden de blir så skitne og at murpussen i fugene kan bli porøse etter en tid. Med Fibo Trespo plater trenger jeg ikke å tenke på slikt ;) Også er det så mange fine plater! Ble veldig positivt overrasket over hvor fine de platene var, for hadde noen mareritt om de gmale våtromsplatene mamma og pappa hadde på badet:p Lyseblå med "marmoreringer" på, heeeerrrrlig :P

På gulvet skal vi legge vinyl siden det er veldig slitesterkt og igjen, er mange fine mønstre og teksturer!

Vi har regnet på det, det blir 10 000 ca på vegger, gulvet ca 3000 for vinylen, tak rundt 1000 kr siden pappa ordner med matrialer billig. Skal finne møbler på salg osv, regner med at vi ender opp på max 40 000.

Men vil fortsatt hør med andre hvordan de har ordnet det billig, i tilfelle det er andre måter vi kan spare inn på ;)

HI

Skrevet

vi brukte vel ca 100.000 på vårt, men da hadde vi håndtverkere til å fore ut veggene og taket, liste, legge flis på gulv og vegg, mange spotter i taket, vegghengt toalett, badekar til 19.000 og innredning til nærmere 30. Vi måtte også legge nytt rør til kloakk, siden der var kjøkken før, uten kloakk selvfølgelig.

Det elektriske var billig, fikk god pris av svogeren vår.

vårt bad er vel kanskje på 9-10 kvadrat...

Skrevet

hehe, vi kommer rundt det der vi ;) Badet er ikke våtrom pr definisjon siden der er gammelt. Dermed trenger vi ikke å søke, det er hvis man skal bygge nytt våtrom eller renovere et allerede eksisterende våtrom. Mtp forsikring, så får man kun dekket skader hvis hovedrøret går, iflt til våtrom. HVis vaskemaskina ryker, blir det dekket på samme måte omhvis oppvaskmaskina ryker og spyr vann over hele kjøkkenet og stua.

Når det kommer til fuktskader, er det evnt firma du har brukt som må punge ut, og de har kun 5 års forsikring på max (de fleste har 3 år). Og 3-5 år varer det meste av jobb med mindre man har virkelig driti på draget. Så selvom man har brukt godkjente våtromsfolk, så kan man bli sittende med skjegget i postkassa.

Det var test på 200 bad, og av de strøk 200 på tykkelse av membran, pluss at en del strøk på andre ting. Og dette var bad gjort av godkjente fagfolk :P Det sies at bad gjort skikkelig av folk på egenhånd og på dugnad er like så bra som fagfolk, siden man legger skikkelig sjela i eget bad, mens fagfolk kan ha en dårlig dag på jobben ;) Rør og elektrisitet må man ha fagfolk til, for det er ikke noe enhver kan fikse, men å sette opp vegger, tak, legge gulv osv, det er ikke noe man trenger fagfolk til med mindre man ikke har greie på det i det hele tatt og ikke har noen som kan hjelpe i vennekrets eller familie.

Skrevet

Fekk dokke monter understellet på inredningen uten problem ? Kjenner noen som har slete med undrstellet til tendshopper.

Skrevet

Bad , kjøkken og vaskerom sparer jeg ikke på. Der skal jeg ha kvalitet som tåler. Da snur jeg ikkje på kronene. Det har jeg hatt igjen for ved salg av 2 mans boligen vi hadde. Takstet til 2,5 mil for 2 år siden men fekk 3,8 utbet. PGA god kvalitet på bad,kjøkken og vaskerom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...