Gå til innhold

Kvalm av stress?


Millepille

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt morgenkvalme hele veien, men ikke vært noe plaget utover dagen. De siste to ukene (fra jeg gikk inn i uke 12) har jeg vært mye mer kvalm. Jeg kaster opp og brekker meg flere ganger om dagen. Jeg tror det henger sammen med stress, for det blir ekstra ille i etterkant av hektiske dager og slitsomme møter. Er det andre som reagerer på stress på denne måten?

Også må jeg gruffe litt til.. Den nye fastlegen min har fått to sjangser. Han er totalt blottet for sjarm, virker helt uinteressert i meg og får meg til å føle at jeg ikke har noen grunn til å komme dit på svangerskapskontroll. En nedtur, for det skal jo være hyggelig med svangerskapskontroll! Nå har jeg byttet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte, blir kvalm og får vondt i magen av stressende dager på jobbern. Nå har jeg bare gitt beskjed om at det er slutt på å stresse for min del:) Uff så kjedelig. Håper den nye blir bedre da, kjempeviktig med en engasjert lege. Jeg har lavt stoffskifte så tar blodprøver hver måned, blir veldig godt fulgt opp av fastlegen min:) Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har hyperemesis (ekstremvarianten av svangerskapskvalme), så kanskje det er litt annereldes. Men ja, kvalmen/uvelheten blir helt klart værre med stress! For min del, som har måttet være sykemeldt en del på grunn av dette, var det nok at jeg "stresset"/tenkte på at jeg måtte komme meg tilbake på jobb, så ble jeg styggdårlig. Fikk streng beskjed av både jordmor og lege av at stress gjorde ting værre og at jeg bare måtte roe ned og akseptere at jeg måtte være sykemeldt nå.

Håper du klarer å ordne en stressfri hverdag med jobb og at det gir seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...