Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 http://www.dagbladet.no/2011/03/07/nyheter/klineforbud/innenriks/15713188/ Jeg tenker at det antakelig har sine gode grunner. Husker fra jeg selv gikk på ungdomsskolen hvordan enkelte par nærmest hadde forspill i gangen og midt i skolegården; tunger som slafset og beføling både her og der. Veldig demonstrativt midt oppi glaninga på hvem som helst. Antar egentlig at det er slike situasjoner som ligger bak forbudet, ikke holding i hånda og et lite, diskret kyss. Jeg mener ikke at det er noe galt i at ungdom utforsker, men synes faktisk at det finnes tid og sted for ulike ting. Og skolen er ikke et sted for seksuell eksperiementering i offentlighet.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Jeg tenker at dette må være en innmari jobb å ta fatt på... Skal man snoke rundt for å forhindre klining blir det lite tid igjen til å gjøre det man som skoleansatt egentlig skal gjøre. Trussel om nedsatt i oppførsel tror jeg har lite for seg. Det man kan gjøre derimot er å innstendig oppmuntre elevene til å vise litt diskresjon
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Tror nok ikke lærerne kommer til å snike seg rundt for å "knipe" de som eventuelt stikker seg bort bak et hjørne for å kose litt. Det er nok fri utfoldelse midt i skolegården og i klasserommet som oppleves som et problem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Jeg jobber som lærer i ungdomsskolen, og hadde mine elever klina i klasserommet hadde jeg slått hardt ned på dette uavhengig forbud eller ei. Slik oppførsel er total uaksepetabel. Uansett tror jeg at du som lærer har dårlig kontroll eller klasseledelse om det har kommet så langt at elevene bruker undervisningstid til klining. I friminuttene mener jeg at man kan slippe opp litt, det må gå an å se litt mellom fingrene siden ungdommmene er så overfylt av hormoner. Synes likevel de skal få noen hint om at de godt kan dempe seg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Jeg er lærerstudent og har hatt praksis på ungdomsskole flere ganger. Jeg må si at jeg blir litt sjokkert over oppførselen. Det er ikke litt klining det er snakk om, men tunger ned i halsen på hverandre, hender under genseren og tørrjokking. Synes ikke det har noe i en skolegård å gjøre. Hormoner eller ikke, man må faktisk kunne styre seg litt. Leiing og småkos plager sikkert ingen, men forstår godt at både elever og lærere synes nesten-sex er lite morsomt å måtte være vitne til. Dessuten kan man jo bare tenke seg hvor konsentrert en fjortisgutt er når han kommer inn i timen etter å ha tilbragt storefri med hånda under genseren til kjæresten. Der snakker vi hormonbomber, ja!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Helt greit. Skolen bør være en forberedelse til hvordan man oppfører seg i samfunnet ellers. Synes også det skal være begrensninger på hvordan elevene får kle seg. Ser ofte ungdomsskolejenter som har så utringete singleter at man ser undersiden av puppen når de bøyer seg frem. En lærer ville aldri fått lov til å kle seg slik! Skole er en ting, fritid noe annet. Og det bør være forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå