Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Jeg er vokst opp med schæfer og hatt hund nesten hele mitt voksne liv også bortsett fra de siste årene. Har nå bestemt meg for å anskaffe meg hund igjen, men siden jeg er alenemor, i full jobb og sliter tidsmessig som andre voksne tenker jeg gå for en liten hund nå. Akkurat vært inne på finn og kikket litt og er litt sjokkert over hva folk krever for blandingshunder. Skjønner jo at prisen gjenspeiler etterspørselen, men syns priser opp mot 12000 for blandinger er latterlig. Vel og bra folk ikke gir dem bort men i noen tilfeller koster små bl. mer enn store rasehunder. Jeg er ikke tenkt drive med eksteriør, kun lydighet og agility så jeg hadde egentlig sett for meg en blanding med f.eks puddel i. Nå blir det jo selvfølgelig heller renrase. Noen som driver med oppdrett her? Hva tenker dere om denne utviklingen? Hva med norsk kennelklubb? Noen år siden jeg var aktiv der så bare lurer hva som tenkes, og om det jobbes noe med dette? At det blir butikk avle frem blandingsraser er jo lite heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå