Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 da har jeg å sønnen min gått 2 mnd uten penger. jeg har søkt os, og nav stoppet livsoppholdet mitt siden jeg søkte os. etter samtale med nav nå får jeg ikke os før 20 april pga behandlings tiden er 12 uker. sist jeg fikk penger er 12 januar, de ga meg ikke beskjed om at de stoppet livsoppholdet mitt og jeg fikk ikke søkt nytt livsopphold før 18 feb. så på to mnd har jeg å barnet mitt klart oss på kun barnebidrag 1350, barnetrygd 1940, bostøtte 2500......... dette holder ikke til mat, regninger og husleie.... hus leien har jeg utsatt med trussel om at om den ikke kommer innen noen dager blir vi kastet ut.... nå er alle sparekontoer tømt..... å nav har ikke behandlet søknaden min om livsopphold. er 3 uker den 11 siden jeg leverte den..... fikk ikke lov å søke nødhjelp, siden de ikke rakk å behandle dem..... kjempe gøy å være mamma om dagen når jeg ikke engang har råd til melk til forkosten og er høygravid og termin om 20 dager......
C.L.H85 Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Off da. Har du absolutt ingen slekt, venner eller kjæreste i bildet som kan hjelpe deg litt økonomisk?? Du kan vel låne penger i banken med sikkerhet i det du kommer til å få eller?? Til husleie altså? Har lite peiling på sånt.;( Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 ingen familie eller kjæreste. ingen venner som jeg kan spørre, med god nok økonomi til å låne meg 6000 (husleie) eneste jeg får beskjed om av nav er at jeg kun må kjøpe mat, noe jeg kun har gjort.... har ikke kjøpt shampoo engang =( blir så lei.......
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Uff!! Hva med foreldrepenger da? Får du ikke det snart? Om du har termin om 20 dager får du vel enten det eller engangsstøtten?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Du må ringe nav å purre på. Har desverre erfaring med at en må mase! Ble permittert for en stund siden og søkte samtidig stønad til barnetilsyn da jeg ikke hadde hatt det før, og når det begynte dra ut og begynte bli krise ringte jeg daglig og maste. Endte med at det ble ordnet på timen!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Nå vil du denne mnd få 5100 i bostøtte så vil jo hjelpe litt:) Ellers mener jeg at de ikke kan nekte deg hastehjelp. Du bør jo kunne få forskudd, altså lån fra sosialen frem til du mottar etterbetalinger.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Sign anonym 12:54 - har du ikke søkt foreldrepenger eller engangsstønad??? Om pengene er brukt opp (fra engangsstønaden) ligger du dårlig an da disse pengene er ment å dekke ditt livsopphold i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel du MÅ ta ut permisjon....
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 fikk engang stønad i desember, som gikk baby ting, regninger (inkasso) jeg hadde rotet det jæævlig til, å nav vet at de pengene er tomt, å vi var enige om at jeg skulle betale regninger med engangs stønaden.... ang resten, sier dem at det er sånn behandlings tiden er....... at jeg må vente som alle andre, å låne meg noe penger ett sted om jeg ikke har selv.... prøvd å fortelle dem at jeg ikke har familie eller venner jeg kan spørre. men virker ikke som de tror meg.... da jeg ba om å søke nødhjelp fikk jeg til svar at dem mottok så mange søknader, at de ikke klarte å behandle dem innen 3 dager uansett, så det fikk jeg ikke lov til..... fikk skrive på meg penn HASTER på vanlig søknad..... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå