Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 det er nå bevist at tonedøve mennesker i stor grad ikke er klar over sin egen begrensning og mange tror selv at de feks synger med en kvalitetet som ligger over gjennomsnittet. Er det noen her som deler min hypotese om at det kan trekkes paraleller fra denne forskningen til andre områder? Dvs at f.eks mennesker med lav selvinnsikt og liten evne til refleksjon, opplever seg selv som personer med mer selvinnsikt og som mer reflektert enn gjennomsnittet. mennesker som har markert lavere iq enn gjennomsnittet oppfatter seg selv som mer intelligent enn normalen osv? mennesker som har stor grad av selvrettferd og liten grad av rettferdighetsans ovenfor andre oppfatter seg selv som svært rettferdig ovenfor andre og en som setter andre først? Bare nysjerrig på om andre tenker som meg! hehe:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Som tonedøv ble jeg smertefullt klar over mine begrensninger da jeg som tenåring stilte opp på audition til en musical ... det var første gangen noen var dønn ærlige med meg Men jeg hører fremdeles ikke forskjell på min egen sang og "toneklar" sang :-D Ellers er min erfaring at mindre smarte mennesker stort sett er klar over det. De vet de ikke klarer matteoppgavene eller skjønner vitsene alle andre ler av.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Jeg er fryktelig kritisk til min egen musikalitet, mens de fleste rundt meg synes jeg er flink? Jeg hører den minste lille skurring eller bom p en tone og det er megafrustrerende.. ...men kanskje det bare er et tagn på at jeg faktisk er musikalsk da!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 jeg tror det er riktig. Det er kanskje litt med at jo mer du vet, jo mer vet du at du IKKE vet? Vi har en på jobben min som trr at hun er et slikt fint menneske, som tar opp ting med de det gjelder, og blir ferdig med det. Joda, hun tar det opp med de det gjelder også, men hun blir aldri ferdig med det. Kan fremdeles dra opp ting som er 20 år gamle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå