Mia2011 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 .. hva har dere isåfall kjøpt? evnt anbefaler/ikke anbefaler? Sist brukte jeg Libresse (13år siden) men husker ikke hva slags, var ikke så mye å velge mellom den gangen.. hehe.. Tenkte jeg skulle kjøpe ett par pakker eller noe slik at jeg har og slipper å sende mannen ut på jakt når jeg sikkert er full av hormoner og ingenting er bra nok
78girl Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 ...jeg er førstegangs, men mine venninner har anbefalt Saba SelfSit. Den er myyyye mykere enn Libresse og alle de plast-sakene....og det er jo ikke akkurat en bakdel. Så jeg har kjøpt noen pakker av den....
Babyønske �� Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Har ikke kjøpt enda. Men kommer til å kjøpe Libresse Maxi(lilla pakke) nattbind og Maxi dagbind (rosa pakke) til de første ukene. Brukte de sist(fikk også de på sykehuset), og syns de var gode. De har ikke den plastoverflaten som vanlige bind har, så de lugget verken i stingene eller føltes klamme.
Mia2011 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2011 Takk for tips, må smile når du skriver Saba, de husker jeg mamma brukte, hehe.. men veldig fornuftig med de som ikke setter seg fast ja, ks eller ikke
mamma&storebror Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 6 dager siden fødsel her og jeg anbefaler på det varmeste Saba selfsit! En skikkelig "airbag" som gjør det mere behagelig når man har sting der nede! Litt gammeldagse bind, men de gjør nytten!!! Finnes i de fleste dagligvarebutikker, så løp & kjøp!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Jeg syntes Tena mini var best. De er mye mykere enn vanlige bind og absorberer mer fuktighet (kan være vanskelig å holde på urin en periode etter fødselen også..). Men Ikke Mini magic eller Mini Ultra, de er mer som truseinnlegg. Kan evt brukes senere.
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Jeg brukte Saba Self Sit litt etter siste svangerskap, men opplevde at "bomullen" satte seg fast i stingene. Denne gangen skal jeg kun gå for Tena Lady og Libresse Nattbind.
siljata Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 man kan bestille gratis prøvepakker på tena.no, så har man i hvertfall noen gigabind til rett etter hjemkomst
Ella78 m/ A&M Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 På apoteket på sykehuset hadde de noe de kalte forløsningsbind, som er tykke og myke, og ligner de du får på barsel. Helt supert.
uhhuhher Skrevet 7. mars 2011 #10 Skrevet 7. mars 2011 Jeg brukte Libresse Maxi nattbind både natt og dag og var fornøyd med det. Måtte sy og opplevde aldri at de satte seg fast noe sted. Men husk å kjøpe Maxi - de tynne er altfor stive.
løveprinsen <3 Skrevet 7. mars 2011 #12 Skrevet 7. mars 2011 Fikk også anbefalt saba sist. De funka dårlig. Føltes som å ha en hel båt mellom beina. Skikkelig ekkelt. Jeg brukte libresse nattbind (blålilla pakke) De funka både natt og dag. Men vi er alle forskjellig. Ville nok ikke kjøpt inn mange pakker av en type på forhånd nei. Må prøve seg litt frem tenker jeg da...
MillaCamilla Skrevet 7. mars 2011 #13 Skrevet 7. mars 2011 Jeg hadde kjøpt inn store tenabind sist og var veldig fornøyd med de. De satte seg ikke fast og var supermyke mot huden. Bindene på barsel var litt klamme og nylonaktige, Sabe self sit (eller "saba-self-sit-sitter fast" som jeg kaller de) har jeg litt traumatiske minner ra, da det var de jeg brukte ved min første mens (fikk av mor) og husker den nettingen liksom satte seg litt fast, så jeg styrer unna de. Skal nok ut og handle tena igjen:)
Ane Elise Skrevet 7. mars 2011 #14 Skrevet 7. mars 2011 Dette kjøpte jeg også inn før fødselen:) Kjempe gode bind. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå