Gå til innhold

Hva har dere på pannekaka?


Prinsessemamma x 2

Anbefalte innlegg

3 åringen min elsker pannekaker, men jeg er ikke så fan av den tradisjonelle pannekaker med sukker/syltetøy. Dette blir jo mer dessert.

 

Man kan jo lage pannekaker som en sunnere variant til middag, noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager alltid sukkerfrie pannekaker, har også havregryn og litt grovt mel i røra. Vi pleier å ha blåbærsyltetøy og bacon. Bruker ofte det uten tilsatt sukker.

Husker mamma pleide å ha ost og skinke el salami i pannekakene.

 

Hadde ei gammel tante som pleide å fylle pannekakene med kjøttsaus og gratinere dem med ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi veldig sjelden pannekaker. Men når vi først har det, så blir det gode gamle pannekaker med syltetøy eller sukker på, og gjerne bacon til :)

Så lenge det ikke er en middag hver uke, så synes jeg ikke at det gjør noe at den ikke er så sunn, men det er no bare meg :)

 

Går jo ann å lage de meg grovt mel og gjerne med havregryn i. Men synes liksom ikke de blir gode da. Men sønnen din synes sikkert de er like god han :) hvis han ikke er vant til vanlige.

 

på god morgen norge i dag laget de sunne pannekaker faktisk :) Finner sikkert oppskriften på nette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser vi pannekaker hver eneste mandag.

Da har vi på godt med syltetøy, rømme og ekstra sukker for de som vil.

Noen kaller det dessert, vi kaller det godt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager "lapper" i stedet for pannekaker, da er de litt tykkere og lettere å spise for de aller minste. Tar i sanmalt hvete og revne epler - det er kjempepopulært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hjemmerørt blåbærsyltetøy, og bacon i da. Eller med salami på. Takk for middagstips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lager pannekaker av egg, melk, grovbakstmel og en klypesalt. serverer gjerne med sprøstekt bacon. Namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstattet hvetemel med sammalt mel sist jeg laget pannekaker. Selvfølgelig litt grovere, men sunnere og veldig gode fordet.

Men hadde fortsatt sukker på da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker havregryn som jeg kjører i hurtigmixsern så den blir fin noen ganger ellesr bruker jeg grovt mel. Har ikke så mye sukker i røra.

 

Blir det rester får bærta i barnhagen med ost og skinke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det ikke så ofte, men når vi har det er det grove pannekaker uten sukker(syns de er best).

Til har vi forskjellig:

Bacon

Blåbar med eller uten sukker

Jordbær uten sukker

Maple syrup (mannen liker)

Yakon sirup - lavglykemisk

 

 

Da vi var i Amsterdam kjøpte vi pannekaker med spinat og feta ost. Det var veldig godt.

 

 

Har også prøvd pannekaker fylt med kjøttdeig, sopp, løk...... Godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serveres vel ett par ganger i året og da er det med masse sukker i røren og blåbær og bacon til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha middagspannekaker (litt grovere med mindre sukker) med tomatbønner, pølse/ magert bacon, stekt løk, paprika og sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...