Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Mannen min har en del problemer med fordøyelsen. Han er mye plaget med luftsmerter og diare, og er en del trøtt og uopplagt. Plagene kommer med litt ujevne mellomrom, særlig når han har vært på reise med jobben. Jeg tror at han reagerer på noe han spiser, men kan veldig lite om matintoleranse og slikt. Han spiser sunt og trener mye. Tror ikke det kan være gluten han reagerer på, for han spiser brød hver dag, men er bare dårlig i perioder. Han skal til legen nå, men har hørt mye om at leger er slappe med å teste slike ting, og tenkte det var best å vite litt om hva han skal be om.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Jeg ville bare sagt til legen at jeg tror jeg reagerer på mat, så tar legen og sjekker alle de vanligste matallergiene / intolerasene. Men hvis jeg var deg ville jeg også lest om irritabel tarm. Kan det være det?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Evt. kan dere prøve elimineringmetoden. Kutte ut en og en matvare, og se om noe gjør han bedre, værre eller om det er likt. Men det tar tid da... Jeg hadde mye trøbbel med magen, innimellom, men har kuttet ut alt av melprodukter, ris og poteter. Magen har det myyye bedre, til tross for at jeg ikke har noen intoleranse for noenting. Alle er ikke nødvendigvis laget for alle typer kosthold, så man må bare prøve seg frem og finne det som funker for en selv. Men en legetur med testing er nok første steg, uansett.
lindynatt Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 ville prøvd å kutte melkeprodukter for å se om det hjelper samt hvis du/ dere har tid, mulighter og råd, gå over til økologiske matvarer og lage mer og mer mat fra bunnen. Min mannr eagerer på alle melkeprodukter og noe annet, hva dette "noe annet" er aner vi ikke, men det virker som om det er noen innholdsstoffer i ferdige sauser ol.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Vi lager all mat fra bunnen, ingen av oss liker ferdigprodukter. Tenker det er derfor han blir dårlig når han er på reise og får annen mat enn han er vant med. Vi bruker også mye økologisk, i alle fall av grønnsaker og frukt. Det rare er at han kan være helt fin i lang tid, for så å bli skikkelig dårlig over et par-tre dager. Dårlig mage, sliten og irritabel. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå