Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Noen som går på aap och vet vordan det er med ferie? Om en krysser i ferie får en ingen penger da? Vi får ju ingen ferie ersattning...Blir så feil å fylle ut hele greja igentligen för jeg er ju syk och kan ju igentligen ikke jobbe men det er ju en annan historie..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Ikke noe problem, så lenge du følger dine oppsatte avtaler/opplegg.. jeg har aldri krysset av for ferie så sant det ikke berører de avtalene jeg har med nav eller lignende, og det legger man jo opp til at det ikke gjør..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Du har ikke rett til ferie nei, da mister du penger. Også om du reiser utenlands. Med mindre det er for noe ekstremviktig, som begravelse til familie, eller en helsereise som legen har bestilt for deg og som trolig vil bidra til at du kommer i arbeid igjen. På aap eier nav tiden din, og fritid eksisterer ikke. Fikk til og med beskjed fra min saksbehandler at jeg måtte være klar over at om jeg dro over grensa for å handle (bor veldig nært) så ville jeg miste aap om jeg ble sett av noen fra nav, så dette måtte jeg ikke gjøre.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Uff, det var da en fryktelig streng saksbehandler du har! Jeg går også på AAP, og har fått beskjed om at dagsturer til Sverige og Danmark bryr de seg ikke om. Heller ikke helgeturer som ikke går ut over tiltaket, men at det er fint at jeg sier fra. Jeg har også reist til utlandet på ferie. Da har jeg avklart med nav på forhånd, og krysser for ferie mens jeg er borte. Jeg får da ikke betalt for de dagene/ukene, men det er jo et valg jeg tar. Jeg ville IKKE reist avgårde og krysset som vanlig og satset på at det gikk bra.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 troll 11:52 det er ike såå vanskelig som du fremstiller det, HI her skriver at hun er syk, men man har krav på fritid, det kommer ann på hva aap er gitt på bakgrunn av.. Har selv vært utenlands flere ganger, både kiel tur og sydentur, ikke noe problem.. men er HI i tvil bør hun ta det opp med sin fastlege som kan skrive en bekreftelse til nav på at dette ferie oppholdet vil gjøre henne godt.. trenger ingen begrunnelse i sykehistorien for det..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Å reise på ferie uten å krysse av, f.eks ta en uke i syden, er faktisk trygdesvindel og straffbart. Blir det oppdaget mister du i beste fall trygderettighetene dine, i verste fall blir det bot og tilbakebetaling.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Er det noen som er troll så er det saksbehandleren. Dette er det jeg har fått beskjed om, hverken mer eller mindre. Om det ikke stemmer er det ikke min skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå