Gå til innhold

Hva er den største utfordringen for dere som har et eller flere barn fra før når der får tvillinger? U/T


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den største problemet for oss var at vi nesten aldri har vært begge foreldrene til stede for å ta oss av tvillingene. En av oss finner på noe på eldste mann og den andre er sammen med de minste.

 

Et annet lite problem, er at vi med 3 barn og 2 voksne ikke kan gå i badet med barna, da det krever at man er en voksen pr. barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hvor gamle de andre barna er:) Vår sønn var 2 år da vi fikk våre tvillingjenter. Synes det har gått ganske bra, men er enig med hun over her at det er vanskelig å finne på noe alle sammen. Vi pleier også å dele oss med mindre vi drar på besøk til noen. Men det begynner å bli enklere. Jo eldre barna blir jo mindre ting skiller de. Jeg mener, når de er veldig små skal de jo enten ammes eller ha flaske og da blir det mye venting på den eldste. Når de kan spise fast føde eller brødskive blir alt så mye enklere. Spesielt på tur.

 

Ellers synes jeg det er litt hektisk om ettermiddagene når storebror kommer hjem fra barnehagen. Da skal liksom de små ha mat og vi litt eldre skal ha middag. Og så er kanskje noen av barna sutrete etc. Hvem skal man gi trøst liksom:) Men det blir også enklere jo eldre tvillingene blir. Vi merket stor endring når tvillingene kunne sitte i høystol ved middagsbordet. Da var alle med og vi fikk spist.

 

Ble litt rotete dette her, men håper jeg fikk frem at det er litt tøft i begynnelsen men jo eldre de blir jo mindre blir utfordringene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...