Gå til innhold

En sønn som slår. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min slår, han slår barna i barnehagen, han slår søsknene sine hos pappaen og han slår meg noen ganger.

Jeg har hele tiden vært konsekvent streng på at det ikke er akseptabelt, vi har snakket med han om hvorfor han slår. men han sier bare at jernen hans ba han om å gjøre det. vi har sendt han på rommet, og vi har prøvd med "om du klarer å ikke slå noen i dag skal du få is"

men ingen ting hjelper. det virker ut som han ikke klarer å styre seg, for alt annet som han har gjort har jeg til nå kunnet korrigere med og snakke med han og gi den uønskede adferden konsekvenser.

så hva gjør jeg nå? barnehagen klager, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. så vi skal ha møte om det snart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lære ham andre måter å få ut frustrasjon på, det nytter ikke bare å si at han ikke skal slå når han ikke kan annet.

Skrevet

Har du noen tips til hvordan jeg kan lære han det?

Har prøvd å si at han må forklare hva som er galt og hvorfor han vil slå, men han har ikke noen anne forklaring en at jernen hans sa at han skulle.

Så tips til å få lært han å få ut frustrasjon uten og slå hadde vært supert

HI

Skrevet

Du sier ingenting om alder på han?

Skrevet

Han er 4 år og den størte gutten i størelse i barnehagen.. så han vinner jo glatt når det kommer til slossing...

HI

Skrevet

Hadde ei venninne som hadde en sønn som var likedan. Han fikk et par boksehansker og boksepute (er det ikke det det heter?) på rommet og det løste problemet etter kort tid.

Skrevet

Kan jo være så mangt.

Sjalusi på yngre søsken/han mistrives med noe annet etc kan gi en liten sinna følelse inni kroppen på en liten en som har vanskelig for å utrykke seg på den "rette" måten. Har han alltid vært slik? Eller kan du knytte dette opp til noe som kan plage han?

Skrevet

det har kommet i det siste, siden januar eller noe, men jeg vet ikke hvorfor. det er ingen ting her som har forandret seg tror jeg.

vanskelig med disse små

Skrevet

Jeg vil ikke at han skal fortsette å få ut sinne sitt på denne måten, og da er ikke boksing aktuelt. Jeg må lære han og snakke om det og si i fra, men hvordan jeg skal få til det er jeg ikke sikker på

Skrevet

Hvor gammelt er barnet??

Skrevet

Det edr ikke alle barn som har en personlighet som tilsier at de ønsker eller får til å snakke om det. Da jeg jobbet i barnehage hadde vi en gutt der som var slik. Han fløy på andre barn uten forvarsel og uten at noe hadde skjedd. Han fikk heller ikke til å snakke om det selv om han egentlig var en god, snill og empatisk gutt. Tror det er en "trass" som gutter oftere kommer i. Den følesesmessige. Det er så mange følelser inne i de på en og samme tid og de vil alle ut også kommer de i en eksplosjon. Jenter er bedre på å kontrollere føleser og systematisere de.

Ser for meg at en boksepute kan fungere. Tror det fungerer for fremtiden også. Gutter tyr lettere til slåsskamper enn jenter og om han har lært at når han blir sint så bokser man, så kommer han ikke like lett opp i bråk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...