Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Her blir det som oftest middag ca halv 5. Ferdig å spise 5. Kl 7 legger 3-åringen seg, og da har han jo nettopp spist! Hva gjør dere når det blir sånn? Skulle han ha fått et lite måltid halv 7 fks? Yoghurt eller litt frukt?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Det kommer ann på når vi spiste middag, men spør alltid om han er sulten en halvtime-times tid før leggetid.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Mine spiser ikke kveldsmat. Det er så kort tid siden middag at det ikke er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Vi spiser ikke middag før halv seks, så her blir det siste måltidet for dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Har lurt på å utsette middagen litt. Eldste får en skive når han kommer hjem kl 3, og vi voksne klarer jo å vente. Kanskje alle skal spise middag ilag kl halv 7, og så er det leggetid 7. Eller er middag en litt for tung mat sånn rett før leggetid? Alt man skal lure på HI
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Selv om vi spiser middag sent vil han ha om så bare en halv skive til kveldsmat. Hvis ikke ender det med en 4 åring som kan stå å rope i trappa at "jeg får jo ikke kveldsmat i dette huset";) Kveldsmat for han er skive eller havregrøt og ikke middag så har bare måtte innrette meg etter det. Bruke ha middagen sent før, og som det siste måltidet men har nå middag så snart som mulig etter jobb. Jeg syns forøvrig at det høres litt lite ut og ikke spise etter halv fem. Men om barna sover greit er det vel ok.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Vi spiser middag sånn i 18-19 tiden og da blir det siste måltidet for 6-åringen som legger seg 19.30-20. 11-åringen som legger seg 21 får ofte en skive rett før senga hvis han trenger det. Middag er ikke noe "tungt" for ungene her i huset iallefall, gode og mette, men uansett spiser de ikke mer enn de orker allikevel.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 her så får ungene brødskive når de kommer hjem fra bhg. så er det middag i 17:30 tiden (henter de i bhg klokka 15) Det er da siste måltidet før natta. Hender at de spør om en brødskive før leggetid men det er nok mest for å dra ut tiden ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå