Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Hvor gamle er barna når man begynner? Det er ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen vår, og jeg kjenner ikke foreldrene, vet ikke hva de heter en gang. Hvordan gjøres det i praksis?
mamsen <3<3<3 Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 her startet vi tidlig med barnebursdager fra barnet var 1år,men de var bare de jeg hadde gått i barselgruppe med feks,ikke snakk om mange unger.blir jo mer en sammenkomst for oss voksne:) fra de var 3år har de fått lov til å velge dem de leker mest med i bhg +noen til. kjennte heller ikke foreldrene noe særlig,annet en at jeg viste navnet. sendte bare en sms eller en mld på facebook.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Tror vi hadde barnebursdag første gang da sønnen min ble 4 jeg. Hva med å spørre om å få henge opp en "bursdagsliste" i barnehagen, med navn og telefonnr. til barna i gruppa, som de ansatte kopierer til alle som vil ha når den er ferdig, så kan dere sende invitasjoner på sms til hverandre?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Her har vi snart vår første bursdag med inviterte fra bhg. Hun blir 4 år. Lar ikke henne dele ut invitasjonene i bhg, men legger dem i hylla til de barna som er invitert. Endte opp med å invitere alle jentene på gruppa. Fikk liste av personalet i bhg slik at ingen blir glemt :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Her er det vanlig å begynne med barneselskaper når ungene er over på stor avdeling, altså når de fyller 3 eller 4 år. vi får lov å dele ut innbydelser i barnehagen så lenge vi inviterer alle som er like gamle, altså inviterer jenta mi som er født i 2007 alle de andre barna som også er født i 2007 (både gutter og jenter). På denne måten blir aldri noen utelatt. Om dere ikke får lov å levere innbydelser i barnehagen må dere jo få en "klasseliste" da? Det ble tatt opp på foreldremøtet i høst på vår avdeling, alle foreldrene var enig i at det skulle deles ut en liste med fullt navn på alle barna og hvilket år de var født. Vet ikke hvordan reglene er med utdeling av telefonnummer, men det kan du jo spørre personalet om.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Eldste når han var 6 år, mellomste skal ha i år, han blir 4.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 Vi begynte vel når gutta var 4 år. Vi får ikke lov å legge inv i hylla i bhg, men får liste av de ansatte over hvilke barn våre leker mest med og adresse/tlf til dem. Det er ikke alltid jeg har hatt oversikt over hvilke som er "venner". Har sendt inv i posten eller på mail. Noen av foreldrene har jeg blitt kjent med etterhvert og da går invitasjonen på sms eller via face Når de begynner på skolen blir det nok ordentlig inv igjen med kort og greier, da kan de levere til de de vil, med litt sunn fornuft da
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 her er det veldig vanlig med barne selvskap med kompiser fra bhg ved ca 4 år. Før det er det mer som du sier, mest foor de voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå