Gå til innhold

hvor mye ser deres barn på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi sliter litt med å finne greie grenser i ukene for hvor mye tv titting som skal være lov.har 4 barn på 7,8,4,og 3år.det er de første de spør om når de kommer hjem far skolen,må nesten gjemme kontrollene til tv for å slippe dette.er helst de største som maser mest da.har jo fult opp med lekser,middag,aktiviteter..men alikevell er de hyling og gaping vist de ikke har fått sett nok tv når kvelden kommer.jeg er for at barna ska leke selv også å ikke bare sitte forran tv og glo,mulig jeg er gammeldags..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fire barn og de ser nok litt mye på TV. Jeg synes på en måte det er litt greit, de har hektiske hverdager og trenger slappe av litt også, det gjør de foran TV.

De setter på TV når de står opp om morgenen, og jeg lar de se frem til frokost, det blir ca 30-60 min, alt etter hvor tidlig de står opp.

Så får ikke TV komme på før etter middag, setter gjerne på TV halv seks, da er det barne-TV for de minste (har en på 2 og en på 3 år). De ser gjerne på Timmi Tid kvart på seks, men ellers står det bare på i bakgrunnen mens de leker og driver med andre ting. De legger seg klokka sju.

Da setter gjerne de to eldste seg foran TV, de er 7 og 9 år gamle og da ser de til de legger seg. De legger seg åtte og halv ni.

Jeg synes dette er helt ok. I helgene og på fridager blir det noe mer, da ser de lenger på tv om morgenen, og de eldste ser av og til på en film e.l. mens miste har duppen sin midt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...