Gå til innhold

Lavkarbo. Finner ikke frem i all info....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man bry seg om kcal når man inntar lavkarbo? Syns de flyr i været!

Frokost i dag: 2 egg, 2 salamiskiver, 10 skiver agurk = ca 243 kcal, 3 karber.

Er dette ok? Hjelp! Leter etter info på lavkarbo.no blant annet, men sliter rett og slett med å finne frem :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bestemme deg for en lavkarboretning, da blir det mye enkelre å finne fram i jungelen. De aller fleste variantene bruker ikke kalorietelling, vet faktisk ikke om noen.

Skrevet

Hva mener du med en lavkarbo retning?

Å ok, så om man inntar 2-3 tusen kcal om dager er det i orden altså? Huff, det igjen strider helt i mot hva man ellers har lært. Blir sinsforstyrret av all slankeinfo og gjør tydeligvis alt galt, blæ!

Skrevet

Eksempler på retninger er Atkins, Skaldemann, Lindberg, Ketolysekuren osv. Alle har litt forskjellige måter å tenke på. Ketolysekuren er f.eks en kur som kun er for de som skal ned mange kg, ikke ett sunt kosthold over lang tid. Lindberg er mer en kostholdsenring, og ikke en kur.

Egentlig så syns jeg du skulle sette deg mer inn i kostholdsfilosofien før du begynner. Det er viktig å ha kunnskap om det en driver med, er faktisk snakk om helsa di. Du bør lære deg hvordan et lavkarbokosthold fungerer på kroppen. Da finner du fort ut at kalorier ikke er noe du skal vektlegge. Jeg anbefaler deg å begynne med Lindberg når du ikke har noe kunnskaper fra før om emne. Lån eller kjøp deg en bok.

Skrevet

Det er den kunnskapen jeg sliter med å tilegne meg da forstår du, derfor jeg spør.

Skrevet

Man blir også mye mere mett av fett kontra karbohydrater, og man spiser mindre og sjeldnere (det opplever de aller fleste i hvertfall).

Jeg har kjørt på med lavkarbo og ikke brydd meg om kcal. Så lenge du holder deg til det du "har lov" å spise, så skal ikke kcal være noe problem.

Jeg teller i hvertfall ikke kcal, i det hele tatt. Og det er en befrielse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...