Gå til innhold

Gi meg dine beste FLYTTETIPS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

-pakking, sortering

-esker

-pakking ift noe på lager, noe i leilighet (skal leie mens vi leter etter hus eller bygger)

-flytting med små barn ( 1 og 4 og snart bebis)

-stressfaktor!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Eneste tipset jeg har er å lage lister og arkiver over alt. En perm med oversikt over hva som er i hvilken kasse og hvor det befinner seg, noter absolutt alt som er i den enkelte kasse og nummerere kassene, så du enkelt finner frem til riktig kasse om det viser seg at du har pakket noe som må frem i dagen.

Skrevet

Jeg ser du allerede har fått bra flyttetips her inne. Men en sak jeg har funnet ut er gull verdt de gangen jeg har flyttet er følgende. Lei en container hvis du trenger noe så stort, og hiv møbler + ting og tang som er utslitt eller bare tar opp plass. Andre ting som du bare ikke bruker kan du jo gi bort til Frelsesarmeen eller på Finn.no Da slipper du å flytte med deg ting som bare tar opp plass likevel :)

Skrevet

Gå på polet og få sånne esker med skillevegger til glass

Finn ut akkurat hva dere trenger i mellomboligen og pakk det for seg.

Resten pakkes i esker som merkes med det rommet det skal være i i neste bolig.

For barna - noen leker - ikke alle som skal være med på mellombolig

Skrevet

Vi har flyttet noen ganger med barn - en gang veldig langt, og en gang veldig kort - og har lært endel:-)

De beste flyttekassene kjøper du på Jula eller Claes Ohlson - de på Jula er best. Akkurat passe størrelse - og tåler a-l-t! Og ikke så dyre. Bobleplast er gull verdt - nokså dyrt - men likevel verdt det, synes jeg.

Rydd først og kast det du ikke trenger. Unødvendig å pakke ned, flytte og kaste når man kommer frem :-)

Sorter det som skal pakkes ned. Pakk en koffert/bag til hver person, med klær, toalettvesker, bamser, mobilladere, linser, medisiner osv som trengs de første dagene. Pakk ned noen få esker med ting som har høy prioritet/det som trengs med en gang - merk disse tydelig og sørg for at disse ikke blir satt innerst i et rom under alt annet (snakker av erfaring... hehe). Blant annet noen asjetter, glass, litt bestikk, noen kjeler, kluter, håndkler, gardiner osv. Merk kassene med hvilket rom det hører til og hva som er oppi den - kjøkkenglass, kniver, CD'er, puslespill osv. Ikke diverse på 18 esker - det blir vanvittig meningsløst :-) (snakker av erfaring).

Sørg for at eskene merket med bad havner på badet, eller i nærheten av badet osv. Logistikk på selve flyttedagen er viktig! Få alt dit det skal være med en gang - så blir det mye lettere :-) Blir også lettere å finne igjen ting hvis du plutselig skulle trenge noe du ikke hadde tenkt på, greit å vite i hvilken av de 35 kassene man skal se i :-)

Sørg for å ha leker i hvert hus under flyttingen - så det alltid er noen leker der barna er:-)

Når du har sørget for å ha alt du trenger for å klare dere noen dager, så er det i grunnen bare å pakke ut eske for eske etter det. Ta det med ro og ikke stress - det går seg til :-)

Vi har bare hatt 1 barn når vi har flyttet, blir sikkert mer stress med 3 - men vi synes det har gått veldig fint. Første gang vi flyttet var hun 1,5, andre gangen 2. Følte at hun fikk med seg mye mer av hva som skjedde andre gangen. Vi snakket mye om det, så på prospektet og så på bildene. Finnes mange fine barnebøker om flytting :-)

Vi hadde god flyttehjelp i besteforeldrene hennes, bestefar hjalp til med flyttingen, bestemor var barnevakt - helt supert!

Lykke til!

Skrevet

Tips 1:

Kast, kast, kast.

Er det noe som brukes sjeldent, ikke har voldsom pengeverdi og som lett kan skaffes på nytt så kast.

Tips 2:

Pakk ned ungenes rom sist, og la det være det første opp.

Barn bryr seg som regel ikke om hvordan resten av huset ser ut bare de har sinne ting så føler de seg trygge og hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...