Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg skulle egentlig få 100% stilling på jobben, jobber i utgangspunktet 80%, men så var jeg så uheldig å få blodpropp og ble sykmeldt, er sykmeldt ut svangerskapet, og da trengte de meg plutselig ikke i den stillingen lenger (skulle skrive under kontrakt den dagen jeg ble lagt inn på sykehuset). Nå er det nav som betaler meg sykepenger og de skal betale meg lønn helt til jeg er ferdig i svangerskapspermisjon, derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre arbeidsgiver om å få gå opp i 100% stilling alikevel, siden nav betaler uansett. Hadde jo i utgangspunktet regnet med disse ekstra pengene framover, og kan ikke noe for at jeg er sykmeldt, vil i utgangspunktet veldig gjerne jobbe... er dette litt drøyt?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Meget tvilsomt at NAV vil godta at du går opp i stillingsprosent samtidig som du er sykemeldt og de vil nok ikke gå med på å betale for de siste 20%
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Du må jobbe 14 dager i 100% for at dette skal bli lovlig
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Det var det jeg trodde, og det går ikke legene med på så jeg får nok bare nøye meg med at ting er som de er.... Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå