Gå til innhold

19 åring og husleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstedatteren på snart 19 har nå fast jobb før hun eventuelt fortsetter med videre studier og nå vil hun veldig gjerne(?) betale husleie siden hun bor hjemme. Er det virkelig unge folk som VIL det? Hun sier det vil bidra til at hun føler seg voksen og ansvarsbevisst. Ok da, jeg har ikke noe i mot det sånn sett men hvor mye forlanger man da? Hun tjener 10 000+/- i mnd. Jeg vil jo ikke robbe henne fullstending,hun er jo ung og må få råde over pengebruken selv, selv om jeg håper hun vil spare litt også...Er 2000 en ok sum synes dere? Mye? Lite? Strøm og telefon/nett er selvfølgelig inkludert i den endelige leien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om noen som VIL det, men jeg måtte det selv. Betalte 3000 med alt inkludert :)

Skrevet

2-3000 vil jeg si er passelig. Det du kan gjøre, er å sette dette på en egen konto, og evt spare for henne uten at hun vet det:) Eller du kan ta pengene selv, alt etter hva du trenger å gjøre :)

Skrevet

Ta 25% av det hun får utbetalt. Så når den dagen kommer at hun tjener det dobbelte og fortsatt bor hjemme har dere ikke blitt enig om en bestemt sum. Jeg ville kanskje ikke forlangt husleie av mine barn, med *sjokk* det var jo et tilbud man ikke kan takke nei til. Ville kanskje spart litt bak ryggen hennes og gitt tilbake som som en liten startkapital den dagen hun flytter ut.

Skrevet

Skulle til å foreslå det samme som 22:36. Be henne om å betale rundt 2000,- i husleie, inkl. alt, og sett pengene på en sparekonto til hun skal begynne å studere for da vil hun virkelig trenge pengene.

Skrevet

Jeg ville bedt henne sette pengene på BSU.

Skrevet

Jeg ville gjort det samme som mange andre foreslår. Jeg hadde sagt like mye som man kan sette inn på bsu i mnd (1650 tror jeg) Så kan hu få en liten overraskelse av mamman sin den dagen hun flytter ut!!!

Skrevet

Jeg hadde jobb når jeg var 17 år og tilbudte min mor å hjelpe å betale huset hennes:) Så noen husleier betalte jeg, følte jeg måtte det siden jeg også bodde der.

Fikk barn som 18 åring og fortsatte å betale min mor helt til jeg flyttet ut:)

Skrevet

Be henne spare på BSU! Skulle virkelig ønske jeg hadde foreldre som "brydde seg" såpass når jeg begynte å jobbe som 16åring, at de ba meg spare pengene. Det hadde kommet godt med idag!

Det kan hjelpe henne til å være ansvarsbevisst nok, det.

Skrevet

Da jeg jobbet heltid før jeg begynte å studere fikk jeg beskjed om å enten betale husleie eller spare. Tjente ca 14000 i mnd, av dette måtte jeg spare 5.500. Syns nok det hadde vært en god ide å be henne spare i stedet, hun kommer til å trenge de pengene når hun skal etablere seg :)

Skrevet

Foreldrene mine tok husleie av meg. Men det jeg ikke viste var at de satt pengene inn på en konto som jeg fikk av dem da jeg flyttet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...