Gå til innhold

Dattera til ei venninne må vel ha en form for spisevegring vel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er bleik og tynn, spiser nesten ingenting. Kun loff og boller. kylling og grøt, pannekaker og godterier da.

Er maten blandet så spiser hun ikke i det hele tatt. Hun spiser pasta, men er det noeform for saus på så rører hun ikke maten.

Hva kan det være? Hun er 7 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg da jeg var liten: Et kresent barn.

Jeg likte heller ikke sauser, ketchup og maten måtte ikke være blandet eller være borti hverandre. Hadde mange fikse idèer og var veldig kresen. Litt etter litt plukket mine foreldre bort idèene mine og fikk meg til å prøvesmake ulike ting.

I dag spiser jeg det meste (bortsett fra ketchup og pølser)

Skrevet

Om vi ikke vet bedre, spiser vi gjerne det vi liker best. Da er det opp til venninda di og servere henne sunnere mat, er mitt synspunkt.

Får hun ikke loff og godteri å spise seg mett på, så spiser hun nok det andre hun får servert.

Skrevet

Hun har prøvd det. Hun nekter å spise og går heller sulten. Hun er som sagt veldig tynn, så NOE må hun spise, og da er det vel bedre med pasta eller ingenting

Skrevet

Hun har vært slik i noen år nå og det blir dessverre bare verre og verre. Håper virkelig hun begynner å spise mere og sunnere etterhvert for hun får jo ikke den næringen kroppen trenger

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe om jenta for bli med å tilberede maten? Bake grovt brød, kutte grønnsaker til middagen osv. Det kan ofte være mer spennende å spise når hun har laget det selv :)

Ellers har jeg selv en sønn som alltid har vært vanskelig i matveien. Ga ofte etter når han ikke spiste, og ga han noe han likte bedre. Men barn sulter ikke hjel i norge, så satt hardt mot hardt, og han spiser mye bedre nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...