Gå til innhold

NAV-dama, eller andre med peiling? Sykemelding-eksamen-rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er følgende; har vært sykemeldt over en lengre periode, det så ut til at jeg skulle bli friskmeldt en periode, men er vesentlig dårligere enn først antatt.

Da jeg trodde jeg kom til å bli friskmeldt, meldte jeg meg opp til et (ørlte) fag på universitetet. Spørsmålet mitt er rett og slett om jeg vil få "trøbbel" ved å ta eksamen i dette faget (7studiepoeng, altså 2,5 vekttall) eller om jeg må få en utsettelse på denne eksamenen? (legen min syns det er flott at jeg tar dette kurset, og er villig til å skrive en "støtteerklæring" dersom NAV ønsker dette)

Løpende arbeidsforhold skal avsluttes under sykmeldingsperioden, og jeg ønsker ikke å komme i en situasjon hvor jeg risikerer at NAV f.eks "melder inn" dette kurset til min arb.giver, da jeg ikke ønsker at arb.giver skal få kjennskap til dette.

Jeg har mye ferie tilgode, og har anledning til å ta ut ferie for å avvikle eksamen, dersom dette gjør at jeg er "innafor", om noen forstår hva jeg mener. Det er altså ikke snakk om noe fulltidsstudie på noe vis, er 4 forelesninger og en eksamen, så mener selv at det ikke bør ha noen betydning, men har "hørt" at NAV kan være vriene på dette... noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...ingen som vet?

Skrevet

Det må avklares med NAV i hvert enkelt tilfelle.

NAV-dama

Skrevet

...ok, takk for svar, Er usikker på om jeg bare skal utsette hele eksamen, eller å involvere dem nemlig... samtidig hadde det vært veldig greit å blitt ferdig med den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...