Gå til innhold

Hvor mye snakker barna deres på 24-26 mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MYE ;) Plaprer i ett og kan masse ord.

Men det varierer jo veldig fra barn til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker lite, hovedsaklig enkeltord. Men det kommer flere nye ord daglig. Så ser nok ut som det er i ferd med å løsne.

 

Skal på 2 årskontroll til uka, så er spent på "dommen" der.

 

Jeg selv anser han for å være innenfor normalen, og at han snakker like bra som andre når han er 2,5-3 år. Men er litt bekymret for at helsesøster skal mene han ligger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i ett. Setter sammen 2-3 ord og det kommer nye ord hver dag. Er et lite ekko så det er best å passe på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror i huset her snakker enormt mye i stor kontrast til storebroren som hadde svært få ord når han var 2 år. :) Mine barn er tospråklige og 2-åringen her setter sammen setninger på 7-8 ord på både norsk og engelsk. Hos han kom ordene veldig tidlig og de er så klåre og lette å forstå. Storebroren snakket mest svada til han var ca 2,5 år, da løsnet det for han og nå snakker han virkelig godt på begge språk og er like flink som sine jevnaldrende som bare har ett språk å håndtere. :) De er jo så ulike, men stort sett er alt normalt selv om det går raskt med noen og seinere med andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermer etter absolutt alt vi sier, setter sammen flere og flere ord i setninger. Bruker ord hun allerede kan på nye ting, f.eks kalte hun et rådyr for vovov forrige dagen, men når jeg sier at det er et rådyr hermer hun etter meg og sier rådyr neste gang hun peker.

 

Noen ganger prater hun i ord, nærmest med punktum i mellom. Tidligere i dag sa hun f.eks Mat. Sulten. Ehatei (leverpostei).

 

Vi skjønner med andre ord godt hva hun mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en lettelse å lese det du skriver 21:01

Mine bare er også tospråklige (norsk og engelsk)

2-åringen her har ikke hatt så mye å bidra med på snakkefronten foreløpig, men i bhg denne uka sa de at det virkelig begynner å løsne og det kommer masse nye ord hele tiden. Spennende å høre fremover.

 

Håper lillebror får det litt greiere i og med at han har storebroren.

Men for en fordel at de får to språk sånn på rappen. Veldig glad for det altså ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun snart 2,5 år, men da hun var ca 2 år snakket hun i lange setninger på 8-10 ord og kunne navnet på det meste. Nå skravler hun på innpust og utpust, med mange små historier og artige betraktninger- er jo så moro når de små får stadig bedre språk og man kan føre skikkelige samtaler sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille snakker svært lite. Litt overraskende siden eldre søsken begynte mye tidligere. Men ser jo at lille forstår det meste, så er ikke stresset. Barn er forskjellige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet mitt er 22 mndr. Han sier:

 

ja

nei

mamma

pappa

koko

titt-tei

tut-tut

hadet

mer

den/denne

bade

der

mmmmmm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da. Jeg var jo veldig bekymret for eldstemann da han hadde så lite språk i begynnelsen, men det var jo helt uten grunn da heldigvis. :) Ja, barna er jo kjempeheldige som får begge disse språkene inn med morsmelka. :D For en fordel di da har egentlig. Jeg ser også at fireåringen min er tydelig stolt også over sine engelske morsomheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...