Gå til innhold

Trenger råd ang bilsete

Anbefalte innlegg

mini på 4mnd har vokst seg ut av babysetet, noen som vet om et sete 9kg + som ikke er så bratt i ryggen siden mini egentlig er for liten til å sitte i sete nr 2 nå med tanke på den motoriske utviklingen. Men babysetet er ikke trygt for ham mye lengre, vokst ut av det på lengden slik at hodet er oppe med kanten på setet. Noen uker til så er vel ørene der og, og da star vi uten sete til ham.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142988470-trenger-r%C3%A5d-ang-bilsete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

politiavhør her eller? Jeg ser nå selv om setet er lite nå eller ikke...er ikke mitt første barn. Har du ikke hørt om en 4mnd gammel unge som har vokst ut av bilsetet sitt før, så har du det NÅ.

HI

Om andre har mer fornuftig og komme med til meg så kom gjerne med tips om seter slik jeg ba om og ikke fjas.

Annonse

He he, sorry da. Jeg klarte bare ikke se for meg en SÅÅ lang 4 mnd gammel baby. Spurte deg hvor lang han var, men du svarte ikke på det.

Beklager så meget at jeg var nyskjerrig.

Du må jo nesten gå og se på bilstoler da. Besafe kan iallefall tippes litt bakover.

Kanskje det går med Britax babystolen? Vi hadde den til jenta vår og byttet egentlig til Besafe izi combi da hun var rundt 1 år. Men da vi reiste til Thailand så brukte hun britax babysetet sitt fordi vi ikke ville ha henne løs i bilen og babysetet var lettest å få med seg. Hun var da 2 år og 3 mnd gammel. Tror hun var 85 cm lang og det gikk akkurat i stolen. Så det er i allefall en av babystolene som går å bruke ganske lenge.

Finnes bilstoler fra 0-4 år, men du får ikke samme liggestillingen der.

Ellers kan du kanskje prøve maxi cosi cabrio. Min ettåring er lang, og han har akkurat skiftet sete. Er en pute nedi som du kan ta ut, og dermed bruke setet mye lenger.

Hi her!

han er 70 lang og setet er ca 74. Så sorry, er nok ikke et trolleinnlegg. Skal ta å sjekke britax sine babyseter. Noen som har og som vet lengden på dem? Vil helst ha ham i babysete en stund ennå. Om det er lov å bytte? Går på kiloene det, er ungen over 9 kg og ungen er klar motorisk så bytt i vei....

Annonse

til 21:16

Vårt er ikke så langt, ca 74 jeg målte det til. Men er gjerne et nytt sete du har? Vårt er fra 2007. Men ser ut til at vi skal prøve å få lånt/kjøpt hos bekjente et britax, nett snakket med noen som har et slikt, og det er 10 lengre enn det vi har. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...