Gå til innhold

Trenger råd ang bilsete


Anbefalte innlegg

Skrevet

mini på 4mnd har vokst seg ut av babysetet, noen som vet om et sete 9kg + som ikke er så bratt i ryggen siden mini egentlig er for liten til å sitte i sete nr 2 nå med tanke på den motoriske utviklingen. Men babysetet er ikke trygt for ham mye lengre, vokst ut av det på lengden slik at hodet er oppe med kanten på setet. Noen uker til så er vel ørene der og, og da star vi uten sete til ham.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken sete har du? Har aldri hørt om ett 4 mnd gammelt barn som ha rvokst ut av bilstolen sin. Hvor lang er han da?

Skrevet

er et av de lengste setene, besafe izi sleep. Men ja, barnet er av lang utgave.

Skrevet

Men alikevell, er han like lang som en 1 åring?

Skrevet

politiavhør her eller? Jeg ser nå selv om setet er lite nå eller ikke...er ikke mitt første barn. Har du ikke hørt om en 4mnd gammel unge som har vokst ut av bilsetet sitt før, så har du det NÅ.

 

HI

 

 

Om andre har mer fornuftig og komme med til meg så kom gjerne med tips om seter slik jeg ba om og ikke fjas.

Skrevet

Enda ett troll.

 

Har ingen tro på at en unge på 4 mnd er for lang. Spesielt ikke når du ikke kan svare de andre på hvor lang han er.

Er det lov å bytte sete så tidlig?

 

Skrevet

He he, sorry da. Jeg klarte bare ikke se for meg en SÅÅ lang 4 mnd gammel baby. Spurte deg hvor lang han var, men du svarte ikke på det.

Beklager så meget at jeg var nyskjerrig.

 

Du må jo nesten gå og se på bilstoler da. Besafe kan iallefall tippes litt bakover.

Skrevet

Kanskje det går med Britax babystolen? Vi hadde den til jenta vår og byttet egentlig til Besafe izi combi da hun var rundt 1 år. Men da vi reiste til Thailand så brukte hun britax babysetet sitt fordi vi ikke ville ha henne løs i bilen og babysetet var lettest å få med seg. Hun var da 2 år og 3 mnd gammel. Tror hun var 85 cm lang og det gikk akkurat i stolen. Så det er i allefall en av babystolene som går å bruke ganske lenge.

Skrevet

Akta Graco Duologic2. 0-18 kg. Passer fint fra nyfødt.

Skrevet

Finnes bilstoler fra 0-4 år, men du får ikke samme liggestillingen der.

Ellers kan du kanskje prøve maxi cosi cabrio. Min ettåring er lang, og han har akkurat skiftet sete. Er en pute nedi som du kan ta ut, og dermed bruke setet mye lenger.

Skrevet

Duologic er vel det åpenbare valget da.

Skrevet

Hi her!

 

han er 70 lang og setet er ca 74. Så sorry, er nok ikke et trolleinnlegg. Skal ta å sjekke britax sine babyseter. Noen som har og som vet lengden på dem? Vil helst ha ham i babysete en stund ennå. Om det er lov å bytte? Går på kiloene det, er ungen over 9 kg og ungen er klar motorisk så bytt i vei....

Skrevet

Duologic er ment å væe fra barnet er baby. Hadde heller gått for et slikt, som varer lenge. Enn et nytt babysete nå og så et nr 2 setet om noen mnd...

Skrevet

Vi har besafe izi sleep og det er ca 82 cm langt.

70 cm er jo ikke SÅ langt for å være 4 mnd da.

 

Selvfølgelig kan en bytte bilsete, finnes jo bilstoler som går fra 0 kg og langt opp, men er jo ikke babyseter da.

Skrevet

til 21:16

 

Vårt er ikke så langt, ca 74 jeg målte det til. Men er gjerne et nytt sete du har? Vårt er fra 2007. Men ser ut til at vi skal prøve å få lånt/kjøpt hos bekjente et britax, nett snakket med noen som har et slikt, og det er 10 lengre enn det vi har. ;)

Skrevet

Ja vi kjøpte det til nr 4 i 2009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...