Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Det var en som svarte på den andre tråden at man ikke burde la antall rom bestemme. Vi har pr. i dag to barn på 5 og 8 år som deler rom, det største rommet. Vi har naturlig nok det andre rommet. Vi ønsker oss sårt et barn til men føler at vi ikke har plass. Det blir nok også en stund til vi får muligheten til å flytte til noe større. Er det helt sløvt å få et barn til da?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Sløft er det vel ikke, men dere må jo regne med å ha det barnet på rom hos dere da. Syns ikke dere skal ha 3 barn som deler 1 rom, de blir jo å eldre og kommer til å ha mer og mer behov for privatliv. Etterhvert vil jo å den minste dere eventuelt får ha behov for et rom. Hvis dere kan flytte til et større sted om 4-5 år så går det jo bra med et barn til nå. Hvis ikke kanskje det er mulighet til å dele et rom i to hvis rommet er stort? Eller flytte veggen på stua, slik at den blir mindre og soverommet blir større for deretter å lage to rom?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Det største rommet er 16 kvm og leiligheten var i utgangspunktet bygget for at det skulle være to soverom. Men de som kjøpte den før den ble bygget, valgte å ha det til ett rom istedenfor, og har dermed ikke den ekstra døren, i tillegg til at det er skyvedørsgarderobe på hele ene kortveggen. Skulle virkelig ønske nå at de heller hadde gjort det om til ett rom etter at det var bygget, for da hadde vi hatt den døren. Men det går jo ikke an å gjøre noe med. Om 4-5 år har vi nok flyttet ja, men vet ikke om jeg orker å ha en 3-4-åring på vårt rom. Dilemma dette her, huff. Takk for svar. hi
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Vi gjorde det slik. Hadde en 5 og en 7 åring som delte rom da vesla ble født. Bodde på det viset i ca 6 måneder før vi flyttet og det var en lettelse. Jeg trenger mitt eget rom
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 vi har tre barn og skal nå flytte fra hus med nok soverom til leilighet med bare to soverom, vi vil bo mer sentralt og ofrer heller litt plass for det. de to minste er så små at de har ikke behov for privat liv på noen år, og innen den tid har vi nok spart opp nok til å kjøpe noe større og hun eldste vil få arbeidsplass på fellesrommet slik at hun kan være i fred når hun måtte ønske det, og så velger vi å bruke spisestua til leke krok og samlingssted for alle barna de soverommene de to minste har hatt nå i ett år har stått ubrukt og bare vært brukt til soving og lagring av rot, så føler ikke vi går på noe tap men det er et valg av livsstil rett og slett sånn jeg ser det, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå