Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Ble inspirert av innlegget til en annen, ang. logopeden som mente at det var hennes feil at hennes SNART tre år gamle jente ikke snakket rent. (også med fødselsskade) Jeg har en jente som blir tre i april. Hun snakker en del, men langt i fra rent!! Er det virkelig uvanlig? Hvordan er det med deres unger?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Vår datter blir 3år i sommer og snakker rent. Men er mange på hennes avd i bhg som ikke snakker rent i det hele tatt. Men hun har vært veldig tidlig ute med pratinga. Skikkelig sravlehøne. Veldig forskjellig fra unge til unge.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Veldig variabelt vil jeg tro. Min bonusjente på 3,5 år snakker langt fra rent og hun var også ganske sent ute med å si noe som helst. Helt innenfor normalen i følge både bhg og helsestasjon. Min datter snakket rent da hun var 3 år, men snakket også mye mer på et tidlig stadium. Også helt innenfor normalen. Ingen fasit her.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 frøkna mi er snart 3 hun snakker ikke rent, men hun hun er sent ute med språket.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Det er ikke unormalt at 3åringer ikke snakker rent. Min 4 1/2 åring snakka lite og var vanskelig å forstå. I vår 2010 tok de en test og han lå under snittet. Etter sommerferien hadde ordforådet og uttalen eksplodert og ny test viste han var der han skulle og mer til. Ikke stress med dette. Forståelsen er dessuten viktigere enn at de snakker rent. Syns det er merkelig av en logoped å si noe sånn. Måtte jo være dersom mor prater babyspråk til ungen eller noe..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har også en jente som blir 3 år i begynnelsen av april. Hun har snakket rent lenge og har stort ordforråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå