Feit no more Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 På barselgruppen min er det stadig flere som henger seg på lavkarbo- dietten. Men ikke jeg... Skal ha treff på onsdag og vil gjerne servere noe som alle kan spise. Hjelp! Forslag?
Guttemamma75 Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Omelett med egg, ost, skinke, fløte og krydder - godt og kjempesunt for alle.. Kan lages i form i ovnen slik at det blir en stor porsjon.. Tilbehør: agurk, tomat, salat og evt brød til de som ikke er på lavkarbo.. Rundstykker med godt med pålegg er også et alternativ, da kutter lavkarboerne ut ryndstykkene og spiser bare pålegget...
Feit no more Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2011 Omelett i langpanne, ja. Det var noe. Aldri prøvd før, men det må jo kunne gå an å få til. Kan man servere suppe? Og finnes det lavkarbo- brød/ rundstykker jeg kan lage?
kroi Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Hei. Så flott at du tar lavkarbo-hensyn Det setter dine venninner helt sikkert stor pris på! Salat (ikke pasta, mais, ananas) med oljedressing (fetaost er bra). Omelett. Stekte kyllingfilet'er med brie, stekt tomat og enkel salat. Det er mange muligheter. Se gjerne på lchf-bloggen.blogspot.com Der er det også en oppskrift som heter "frokostrundstykker", de er kjempegode!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Jeg hadde slengt sammen en kyllingsalat m/egg. Så kan du lage en liten bolle med pastaskruer el noe ved siden av slik at de som vil kan ta dette i også + litt brød/rundstykker/baguette m smør. Veldig godt med soltørkede tomater og en god olje i salaten =))
Feit no more Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2011 Tusen takk for alle svar! :-) Setter veldig pris på det -jeg er passe blank på lavkarbo... Tenker at jeg kanskje lager salat, men at alle ingrediensene er i småskåler slik at alle kan ta det de liker. Kylling, bacon, feta, pasta, oliven, salat, tomat, rømmedressing, avocado... Noe slikt...
Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 http://minlavkarbomat.blogspot.com/ Her kan du få mange tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå