Gå til innhold

Er 4 åringen min en gluping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 4, men fyller snart 5 år. Har alltid tatt ting veldig kjapt. Normalt synes jeg, men mine venninner påpeker stadig at han er kjapp i hodet, flink osv.

( alle synes vel naturligvis dette om sine barn). Han har alltid hatt en utrolig hukommelse, husker alt av hendelser, steder, navn m.m.

Han har regnet ut mattebøker tilregnet 7-8 åringer. Kan pluss og minus fra 1-15. Spør ham om et mattestykke og han sier det kjapt uten å telle på fingrene. Han skriver bokstaver, og leser små enkle ord.

Jeg vet at dette ikke er unikt, men så veldig spesiellt er det vel heller ikke? Er det ikke normalt en 4, snart 5 åring interreserer seg for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er normalt for mange på den alderen. Slik er også jenta mi som akkurat er blitt 5 år.

Men møter mange 5 åringer som er mer på nivå med min 3 åring. Hun er vel flink hun også.

Skrevet

Ganske vanlig og normalt ja.

Skrevet

Du kommer sikkert til å få en del mindre hyggelige svar (janteloven).

Men jeg syns det høres ut som om sønnen din er over gjennomsnittet glup. Det med å huske stedsnavn er vel ikke så veldig uvanlig, men det er ikke fullt så "normalt" å være så flink i matte i den alderen.

Vær stolt av sønnen din :)

Ikke press han, men oppmuntre ham!

Skrevet

Gutten min på 3 kan også dette. er sååå stolt :)

Skrevet

Regner din 3 åring ferdig mattebøkene fra 2 klasse?? OJ, sa er han FLINK:o)))

Han her skriver opp regnestykker til meg også..Morro. Veldig tallinterressert.

Her lurer jeg på hva vi skal gjøre om halvannet år da han begynner på skolen, men regner med de tilpasser lærernivået etter hans nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...