Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Vi blir ikke enige om navn til lille gutten vår. Jeg har kommet med forslag som er litt "uvanlige" navn som Leon, Liam, Cedrik, Leander. Ingen av navnene liker sambo. Han selv har kommet med forslagene Lucas, Isak og Nicklas. Veldig fine neavn, men er så mange unger som har akkurat d samme navnet. Er liksom 3-4 stk som heter lucas som går i barnehagen der mamman min jobber. Disse navnene er jo på navnetoppen. Hva gjør vi om vi ikke blir enige, må jeg bare la han få bestemme, selv om vi er like sta?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Av navnene du nevner så holder jeg mer med din samboers forslag enn med dine og jeg må si at både Leon og Liam er poppis-navn. Isak er veldig pent. Isak og Jakob er navn jeg liker godt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Jeg kan hjelpe! Navnhjelp skrives i ett ord;) Jeg synes "sambo" har bedre navnesmak enn deg, men er enig i at det går 5 på dusinet.
Lilleleen Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Hva med dobbelt navn? f.eks : Isak Leander. Eller finne andre navn som dere begge liker )
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Å, hjelpes. Her var det mye rart gitt.... Dine forslag sier meg at du er ganske ung?? Leon er blodharry, Liam og Leander er nesten like harry. Cedrik? tenker bare på en kopp med sæd. Sæd-drikk... yummi!!!! Helt enig med deg i at Lucas er altfor mye brukt. Isak og Nicklas er vel hakket bedre.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Hva med et navn som ikke står på lista til noen av dere? Kjøp en navnebok og let til dere finner et navn som begge faller for... Personlig liker jeg ikke noen av hverken dine eller din samboers forslag, men jeg er sikker på at uansett hva dere velger av disse eller andre navn, passer navnet etter en stund, selv om det skurrer i starten.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Med ulig unntak av Cedrik (som ikke var særlig fint, sorry) så er alle navnene dere navner sånn poppis-navn, som vil være ultraharry om svært kort tid. Foreslår at dere forkaster alle navnene og begynne rpå nyttt, denne gang med noen mer tradisjonelle navn som fungerer godt uansett om man er 5, 15, 50 eller 105 år.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #8 Skrevet 5. mars 2011 Nesten alle navna på lista di er poppis-navn og. Veldig mange gutter som heter både Liam, Leon og Leander..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #9 Skrevet 5. mars 2011 Det er ikke enkelt å bli enige altså. Mange sier det er best å vente til man ser barnet, enn å bestemme navn før fødselen. Da ser man bedre hva som passer. Er dere enige om det?? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #10 Skrevet 5. mars 2011 Kan hende det er lurt å ta den endelige avgjørelsen da, men diskuter for all del videre og lag en short-list over navn dere liker begge to. Skaff navnebok og begynn letingen...
Lilleleen Skrevet 5. mars 2011 #11 Skrevet 5. mars 2011 Ja, det er jeg enig i ) Vent til babyen kommer ) Dere finner helt sikkert ett navn dere liker og som passer til deres gutt. Ikke tenk så mye på hva andre mener, det viktigste er at dere liker navnet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #12 Skrevet 5. mars 2011 Takk for tilbakemeldingene altså:-) Vi må vel bare lete litt videre:-P Er så rart med dette med navn også, er jo noe barnet skal ha hele livet! HI
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #13 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har en liten Liam og synes navnet er kjempefint! Ikke er jeg ung heller hehe. Og om det er et poppis navn eller ikke, det bryr jeg meg ikke om. HI: Jeg synes du/dere må finne et navn og ikke spørre oss her inne om råd, Navnet dere velger kommer til å bli helt perfekt til barnet! og NEI, ikke vent til etter barnet er født, da er det enda vanskeligere å bestemme seg. Snakker av erfaring. Lykke til med DERES navnevalg:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Hva med skrivemåten Nichlas? Foreslår også Eric og Magnus.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #15 Skrevet 6. mars 2011 jeg har en Lucas, som dessverre er på lista nå, men navnet var allerede bestemt lenge før det kom inn på den idiotiske lista! Men må ærlig innrømme at jeg sleit utrolig mye i begynnelsen med valget :-/ men nå er han liksom Lucas. Synes at Niklas er fint, men at Nikolas er enda finere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå