Gå til innhold

Hvilken hvitvin er deres favoritt? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er black tower rivaner. Fruktig og søt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Casal Garcia Vinho Verde.

Liker ikke søte hvitviner og Black Tower er alt for søt etter min smak.

Skrevet

De fleste chabliser går rett hjem her...

Skrevet

Kloster Eberbach, er det kanskje den heter. Halvtørr og deilig :)

Skrevet

La Salle er en desservin....

Syntes faktisk ikke den kvalifiserer som hvitvin. Så jævlig smaker den!

Skrevet

Dessertvin skulle det stå!

Skrevet

Arniston Bay, fra Sør-Afrika

Skrevet

ÆSJ! Det er jo knapt en vin. Smaker saft. Black tower var det mine venninner drakk da vi var 15-16. Usjameg! Qvinterra eller Battenfeld Spanier fra vinimportøren NonDos er mine absolutte favoritter. Heltørre og kjempefruktige rieslinger fra Tyskland. De er også økologiske og ikke tilsatt dritt. Fantastisk at Tyskland produserer tørr kvalitetsvin, ikke bare sukkerfjortisvin. :D

Skrevet

Graacher Himmelreich, fortrinnsvis 06 eller 07, men det er jo omtrent umulig å få tak i.

Kan nøye meg med 09 til nød.

Evt er Koningsmosel Riesling 07 en helt grei vin, litt søt til å drikke mye av, men et iiiiiskaldt glass eller tre går fint.

Førstnevnte bør også serveres hakket kjøligere enn anbefalt for hvitvin, evt med en enkelt isbit i, da er den best. Sommerlig, frisk. Over 10 grader fremstår de begge som litt "klissne" synes jeg, men så er jeg også kresen :P

Skrevet

Dr. Loosen Wehlener Sonnenuhr 2007. Liker også Graacher Hemmelreich fra samme produsent. De er enkle og lettdrikkelige uten å være kjipe. Også billigvariantene til produsenten går an, men de er helt klart simplere viner.

Men generellt er jeg mer et rødvinsmenneske, liker best italienske og spanske..

Skrevet

chardonnay

zoonebloom fra sør-afrika

eller alt knusktørt:)

Skrevet

Fjortis vinene som ei over her kaller det :o) Skal jeg drikke hvitvin så må den være søt.

Skrevet

Chablis, noe Riesling og Savignon Blanc

Tørr tørrere tørrest <3

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere klarer å like tørre viner. Æsj og fysj. Jeg får faktisk rykninger i øyebrynet av heltørre viner, tro det eller ei. Så grusomt er det.

Skrevet

De fleste Chablis-viner og sancerre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...