fjell og fjord Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 På fredag kom dattra vår fra bhg me "bhg" virus hun spydde bare en gang bare vondt i magen - nå er både mannen og jeg smitta :-( Hva kan man gjøre? fikk råd å spise blåbær og drikke mye får ikke dattra til å spise blåbær , plutselig liker ikke hun det ellers? takk for tips!
Fire småtroll Skrevet 5. mars 2011 #2 Skrevet 5. mars 2011 Det må egentlig bare gå sin gang, viruset må ut av kroppen igjen.. Blåbær hjelper mot diare, men ikke oppkast. Det hjelper ikke med "rå" blåbær, de må være kokt til enten saft eller syltetøy. Så lenge man kaster opp er det viktig med drikke, trenger ikke spise noe. Jeg synes Farris er godt å drikke, om du halvblander med eplemost får du i deg litt næring samtidig som eple virker festende på magen (men igjen ikke rå epler). Når magen har tømt seg og bare ubehaget er igjen lar jeg gjerne ungene få noe salt å spise. Salte kjeks, noen potetskruer e.l. Matlysten er jo ikke på topp, men det er greit med litt salt for å holde på vannet i kroppen etter en sånn runde. Rista brød med sukker på er også greit å begynne med, lett å spise og lett å fordøye.
fjell og fjord Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2011 takk jeg kokte blåbær med litt fruktose og litt gelatin.. for det meste bare jeg som spiste det ikke dattra og litt mannen håper hun blir bedre etter hvert likevel.. nesten ikke spiste bare drakk flere tips?
fjell og fjord Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2011 hvorfor må man koke bær egentlig? hvor mange dager går det som regel ? mannen min er sykest nå... av oss tre for en helg:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå