Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Min datter blir 5år etter sommeren. Hun er en helt vanlig jente som liker å leke i barnehagen og danse/synge, pynte seg osv.... Men hun har en vane til å ta alt i munnen enda! Altså snø, genseren, kanten på lua, hun kan ogås sitte å se film men hun ligger å slikker på sofaen....altså ikke slikker sånn sett, men at tungen er ute å at hun er i sin egen verden... Hun prater dårlig, noe vi håper hun kan få hjelp med snart (har søkt hjelp), ellers er hun veldig distre og vimsete, faller ofte, snubler i alt, går i sin egen verden....er veldig rastløs, kan ikke leke alene, krangler bare om hun må leke sammen med lille søskenet sitt, lille krangler også, men siden hun er eldre så burde hun vel forstå mer..hun kan også kaste og trø på leker... Hun er aldri agrresiv, bare vanlig sint. Er bekymret..føler hun henger langt etter alle de andre barna..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #3 Skrevet 5. mars 2011 Barnehagen sier ingenting... Utenom dette som gjelder språket. Vi er i "kø" for tiltak der nå. Jeg tenker mange ganger ADHD...men..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #4 Skrevet 5. mars 2011 Hvorfor tenker du at hun henger etter? Kunne egentlig ikke se noe særlig urovekkende i det du skrev. Det med en tendens til å ta ting i munnen er sannsynligvis en bagatell. Det med språket er kanskje verre, men kanskje hun hører litt dårlig?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #5 Skrevet 5. mars 2011 Hørtes litt ut som min egen datter, men hun er ikke 2 år enda. Har også gått og trodd mi henger etter, men hun gjør faktisk ikke det.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #6 Skrevet 5. mars 2011 Litt forsjell på 2 år og snart 5 år da?! Hun hører ikke dårlig, alt er testet. Men hun skal som sagt få hjelp for språket. Håper virkelig at det andre løsner seg da, synes synd i henne, klarer jo ikke utrykke seg verbalt og føler seg ensom og alene Hemmer henne sosialt:( Og hun er en nydelig jente,får vondt av henne. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2011 #7 Skrevet 5. mars 2011 Min jente er seks nå da, men jeg husker at jeg tenkte det samme og var veldig bekymret for henne rundt fireårsalderen. Nå hadde hun ingen språkproblemer da, men hun hang liksom etter sosialt. Har du pratet ordentlig med barnehagen om det? De vil nok kunne gi deg et mer nyansert bilde på hvordan hun fungerer. I forhold til søsken er nok ikke samspillet helt representativt for hvordan hun fungerer. Vet hvor vondt det er å bekymre seg for barnet sitt, håper det løser seg for dere, og det kan det faktisk gjøre helt av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå